Poznań zamierza przebudować rondo Rataje wraz z dojazdami. Wprowadzone zostaną wspólne pasy autobusowo-tramwajowe, które mają ułatwić przesiadki i przejazd autobusów. Inwestycja, wraz z projektowaniem potrwa około trzech lat. To już drugie postępowanie w tej sprawie.
Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na wykonanie przebudowy układu komunikacyjnego w rejonie Ronda Rataje. Zamówienie jest zlecane w formule projektuj i buduj. Planowany zakres prac obejmuje rozbudowę i przebudowę istniejącego układu torowo-drogowego w tym przebudowę i budowę nowej konstrukcji nawierzchni jezdni oraz wydzielonego torowiska tramwajowo-autobusowego (TA) wzdłuż ulic Bolesława Krzywoustego, Jana Pawła II, Ludwika Zamenhofa. Więcej o zakresie prac pisaliśmy
przy pierwszym przetargu,
Termin składania ofert mija 20 sierpnia. O wyborze zadecydują cena (60%), okres rękojmi (20%), skrócenie terminu wykonania części dokumentacji (14%), a także płatności dla podwykonawców (6%). Na realizację przeznaczono 1100 dni, czyli ok. trzy lata.
Poprzedni przetarg został unieważniony. Wpłynęły dwie oferty, które znacząco przekraczały zaplanowany budżet w wysokości 89 mln zł brutto. Konsorcjum Aldesa i Coalvi proponowało 131,9 mln zł brutto, natomiast konsorcjum Alusta i Torpol – 224,5 mln zł brutto.