Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań: Mieszkańcy bez Pestki przez 5 tygodni

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
13-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Poznań: Mieszkańcy bez Pestki przez 5 tygodni
Fot. MOs810, lic. CC SA-BY 3.0
Poznań remontem stoi. Rozebrana od trzech lat Kaponiera, remont torowiska na ul. Pułaskiego, Strzeleckiej, Dąbrowskiego, nieczynna pętla na Ogrodach, a do tego zamknięcie całej trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (tzw. Pestki). Czy miasto czeka komunikacyjny paraliż?

Wakacje to trudny okres dla mieszkańców Poznania, korzystających z miejskiej komunikacji. Do końca ich trwania nie będzie bowiem właściwie dnia, gdy gdzieś nie będą prowadzone żadne prace związane z naprawą torowisk. Włącznie z tym najważniejszym dla poznaniaków odcinkiem Pestki, ponieważ urzędnicy planują wymienić trakcje zasilające całą tę trasę.

Początek prac przewidziano na 25 lipca, a ich zakończenie – 31 sierpnia. Będzie to pierwsza duża wymiana sieci trakcyjnej zasilającej tramwaje po 18 latach od otwarcia trasy PST. Remont obejmie odcinek od pętli Jana III Sobieskiego do przystanku Słowiańska. Poznański ZTM zapewnia, że zdecydowało się na najbardziej optymalny termin, ponieważ remontom w sierpniu sprzyja aura, a ponadto mniejsze są potrzeby komunikacyjne, choćby z tego względu, że w mieście nie ma studentów a do szkół nie dojeżdżają uczniowie.

Od mostu Teatralnego do os. Sobieskiego nie będą zatem jeździły tramwaje. Cały ciężar obsługi będzie spoczywał na komunikacji zastępczej. Zajmie się tym ZTM.

Przypominamy, że to nie pierwsze utrudnienia na trasie PST w tym roku. Od 27 lutego do 4 lipca z trasy wycofane były bowiem tramwaje numer 12 i 14, ze względu na potrzebę zdemontowania sieci trakcyjnej. Przejazd tramwajów z pasażerami, jak wówczas argumentowano, utrudniałby inwestycję.

Od 1 września 2013 roku w Poznaniu funkcjonuje przedłużona trasa Pestki, o długości 2 km od wiaduktu nad ulicą Poznańską wzdłuż Roosevelta do Dworca Zachodniego i ulicy Głogowskiej. Inwestycja kosztowała ponad 131 mln zł i współfinansowana była z środków unijnych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, na kwotę 43 mln zł.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań: Zakończyły się roboty mostowe na trasie PST

Przestrzeń

Poznań: Zakończyły się roboty mostowe na trasie PST

Redakcja/inf. pras. 18 listopada 2022

Kładka i Tramwaj. Poznań składa projekty do Polskiego Ładu

Mobilność

Poznań. Kandydat PiS proponuje budowę premetra

Komunikacja

Poznań. Kandydat PiS proponuje budowę premetra

Jakub Dybalski 05 września 2018

Poznań: Drożeją mieszkania przy trasie szybkiego tramwaju

Komunikacja

Zobacz również:

Poznań: Zakończyły się roboty mostowe na trasie PST

Przestrzeń

Poznań: Zakończyły się roboty mostowe na trasie PST

Redakcja/inf. pras. 18 listopada 2022

Kładka i Tramwaj. Poznań składa projekty do Polskiego Ładu

Mobilność

Poznań. Kandydat PiS proponuje budowę premetra

Komunikacja

Poznań. Kandydat PiS proponuje budowę premetra

Jakub Dybalski 05 września 2018

Poznań: Drożeją mieszkania przy trasie szybkiego tramwaju

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5