Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań. Inwazja roweru publicznego na parkingi

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-07-12 07:52
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań. Inwazja roweru publicznego na parkingi
PRMfot. Nextbike
W Poznaniu zakończono montaż kolejnych 24 stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego. Teraz jest ich 683 rowery w 61 stacjach, a w tym jednoślady dziecięce i z fotelikami dla najmłodszych. Ale część poznaniaków na PRM narzeka bo niektóre stacje postawiono w miejscu parkingów.

Rozbudowa systemu jest związana z nową umową na zarządzanie PRM, choć operatorem przez najbliższe trzy lata pozostanie dotychczasowy zarządca, czyli Nextbike. W stolicy Wielkopolski postawiono sobie jednak za cel rozbudowanie (do tysiąca rowerów za dwa lata), a przede wszystkim unowocześnienie systemu rowerowego. Dlatego wraz z tegorocznym powiększeniem sieci stacji te najstarsze zostały wyposażone w nowoczesne terminale z ekranami dotykowymi.

Dla użytkowników oferta też się zwiększyła. Trzy z nowych stacji zostały wyposażone w rowery dziecięce, z których mogą korzystać już kilkulatki. To nie nowość, bo podobne rowerki można wypożyczać już od zeszłego roku w dwóch stacjach w Warszawie. Radna Karolina Fabiś–Szulc, która zaproponowała takie rozwiązanie nie ukrywa zresztą, że zainspirowała ją stolica. Ale za to wyposażenie ok. 10 proc. nowych rowerów w Poznaniu w foteliki dziecięce to coś nowego.

Unowocześniony system sprawia, że z rowerów poznaniacy korzystają coraz chętniej. Odkąd ruszył w 2012 r. 43,5 tys. zarejestrowanych użytkowników skorzystało z niego prawie 420 tys. razy. Ale tylko w tym roku nowych rejestracji było ponad 10 tys., a wypożyczeń – 133 tys. A może być jeszcze lepiej, bo miasto i operator przygotowują promocyjna taryfę dla użytkowników, którzy do terminala będą się logować korzystając z karty PEKA z aktywnym biletem miejskim. Na razie trwają testy tej funkcjonalności.

Tymczasem z rozbudowy PRM niezadowoleni są kierowcy. Na FB pojawiły się komentarze narzekające na stawianie niektórych stacji na miejscach parkingowych, a lokalne media przepytały urzędników, dlaczego rowery zabierają miejsca samochodom.

Ci bronią się, że to zaplanowane działanie. Ustawianie stojaków na miejscach parkingowych ma zachęcić korzystających do poruszania się po jezdni, nie zabiera też miejsca na chodniku. Poza tym z rowerów korzysta więcej osób niż z miejsc parkingowych, które zajęły.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ruszają rowery miejskie. Jakie są plany ich rozwoju?

Komunikacja

Ruszają rowery miejskie. Jakie są plany ich rozwoju?

Rafał Stawecki 05 kwietnia 2016

Nextbike wciąż w Poznaniu. Wygrał przetarg na PRM

Komunikacja

Nextbike wciąż w Poznaniu. Wygrał przetarg na PRM

Jakub Dybalski 12 lutego 2016

Nextbike starym–nowym  operatorem Poznańskiego Roweru Miejskiego

Przestrzeń

Nextbike starym–nowym operatorem Poznańskiego Roweru Miejskiego

Jakub Dybalski 17 kwietnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5