W kwietniu PKS Polonus wprowadził kilka długo zapowiadanych nowości dla swoich pasażerów. Jedną z nich jest możliwość wskazania konkretnych miejsc w autokarze. To jednak nie wszystkie nowinki. Przewoźnik poszedł o krok dalej od konkurencji. – Wprowadzenie tak znaczących zmian w zakresie usług około transportowych w rezerwacji, zakupu i zarządzania biletami online, znacząco ułatwi planowanie podróży – komentuje Andrzej Padziński, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju PKS Polonus.
Zmiany w platformie internetowej PKS Polonus pozwoliły wreszcie na wprowadzenie kilku nowinek, które z pewnością ułatwią podróżowanie. Przewoźnik zapowiadał je jeszcze z końcem poprzedniego roku. Teraz zyskują światło dzienne.
Pierwszą usługą, z której mogą korzystać pasażerowie, jest bezpłatny wybór i rezerwacja miejsca siedzącego. Rozwiązanie zostało wdrożone w oparciu o ustandaryzowany system numeracji foteli autokarowych, pozwalający na udostępnienie podróżnym makiety pojazdu w trakcie zakupu biletu online. Z opcji rezerwacji konkretnego miejsca na pokładzie autokaru – dostępnej z przystanku początkowego – mogą korzystać zalogowani użytkownicy serwisu internetowego Polonusa. Dodatkowo, przewoźnik przewidział także miejsca dla osób niepełnosprawnych, jak też funkcjonariuszy pełniących służbę publiczną, które zostały wyznaczone w pierwszym rzędzie za kierowcą.
Dla pasażerów, którzy będą podróżować z dziećmi, przewoźnik przewidział bezpłatną opcję zamówienia fotelika lub podstawki samochodowej. Rezerwacji należy dokonywać za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie w dowolnym momencie przed planowanym wyjazdem. Dzięki temu rodzice podróżujący z dziećmi autokarami PKS Polonus będą mogli czuć się w pełni komfortowo i bezpiecznie.
Najważniejszą jednak zmianą będzie możliwość dokonania – już po zakupie biletu w serwisie online – bezpłatnej zmiany godziny czy nawet terminu podróży, bez konieczności ponoszenia opłaty manipulacyjnej, pobieranej przez innych przewoźników. – Dla wielu pasażerów jest to problemem. Często zdarza się, że wielu osobom nie udaje się zdążyć na kurs, zmieniają się im plany życiowe lub utykają w korkach. W tym momencie jest tak, że przepadają im te bilety, albo muszą pisać reklamacje, które są rozpatrywane w wieloraki sposób. My chcemy umożliwić wszystkim naszym klientom, którzy kupują bilety on-line, żeby zawsze mogli zmienić datę i godzinę wyjazdu na inny pasujący im kurs. To rozwiązanie idące daleko w przód – mówi Andrzej Padziński, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju PKS Polonus.
Podróżni zarejestrowani w internetowym systemie sprzedaży PKS Polonus mogą dokonywać modyfikacji w rezerwacjach dzięki nowej funkcji –„Zarządzaj biletem”. Zmiana terminu możliwa jest najpóźniej na 1 godzinę przed zarezerwowaną wstępnie podróżą. Korzystając z panelu administracyjnego, zalogowani podróżni mogą również – poza zmianą godziny czy daty wyjazdu – ponownie wydrukować zakupione bilety czy dokonać ich zwrotu, zgodnie z obowiązującym regulaminem. – Bezpłatna zmiana daty wyjazdu to usługa, której w tym momencie inni przewoźnicy nie oferują. Można co najwyżej zwrócić bilet, ale z potrąceniem i kupić sobie nowy. U nas będzie inaczej – dodaje Padziński.
Nowością na stronie internetowej Polonusa jest także interaktywna mapa połączeń, na której oznaczone zostały wszystkie przystanki w Polsce i poza jej granicami, dostępne w sieci połączeń PKS Polonus. Po kliknięciu na wybraną miejscowość, podróżni otrzymują dostęp do informacji o możliwych połączeniach z i do wskazanej lokalizacji. Wraz z podglądem w opcji „street view”, dostępnej dzięki modułowi geolokalizacji, znacznie ułatwi to planowanie, zwłaszcza wieloetapowych podróży. – Bez wątpienia, dzięki nowym funkcjonalnościom – stanowiącym niespotykane dotychczas na rynku udogodnienia dla osób korzystających z krajowej i międzynarodowej komunikacji autokarowej – PKS Polonus wyznacza światowe standardy na rynku przewozowym – wskazuje Padziński. Zaznacza też, że kluczem do sukcesu w branży autokarowej jest nie tylko szeroka siatka połączeń i atrakcyjne ceny, ale przede wszystkim także bezpieczeństwo i satysfakcja podróżnych. – Stąd PKS Polonus zdecydował się na wprowadzenie tak znaczących zmian w zakresie usług okołotransportowych: rezerwacji, zakupu i zarządzania biletami online, co znacząco ułatwi planowanie podróży – zapewnia Andrzej Padziński, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju PKS Polonus.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.