Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Polityka transportowa wymaga porozumień pomiędzy samorządami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MJ

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Polityka transportowa wymaga porozumień pomiędzy samorządami
Mateusz.woźniak Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0
Systemy transportowe dużych miast, takich jak Poznań powinny funkcjonować w ramach szerszych porozumień, umożliwiających koordynację polityki transportowej na poziomie regionalnym. Takiego zdania jest między innymi Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta Poznania, który przekonywał, w czasie II Kongresu Transportu Publicznego, że Wielkopolska potrzebuje wielopoziomowych porozumień, pozwalających na wypracowanie spójnej polityki uwzględniającej zarówno rozwój miasta, jak całego regionu.

W czasie II Kongresu Transportu Publicznego, który odbył się 9 października w Poznaniu, jego uczestnicy mogli poruszyć najważniejsze wątki dotyczące obecnych wyzwań stojących przed miejską polityką transportową. Nie obyło bez rozważań dotyczących regionalnej polityki transportowej. – W obrębie dużych miast bardzo trudno jest prowadzić politykę transportową bez ustawy metropolitalnej. Wydaje się, że interes publiczny, który jest tu dosyć oczywisty i widoczny nie mobilizuje nas do wprowadzenia takiej ustawy, która dałaby nam możliwości działania. Interes publiczny polega w tym przypadku na tym, że dzięki tego typu regulacjom można znacznie sprawniej wykorzystać zasoby, a nadwyżki przeznaczyć na rozwój – powiedział Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta Poznania, komentując sytuację transportową wielkopolski.

Jak podkreślił Kruszyński, kłopot nie tkwi po prostu w braku ustawy, ale w utrudnieniach w tworzeniu wielopoziomowych porozumień transportowych. – Mamy obecnie do czynienia z rozwiązaniami, które można określić mianem protez ustawy metropolitalnej, takie jak choćby porozumienia komunalne. Takie rozwiązania również można tworzyć spójną politykę transportową, jednak również w tym obszarze można wyróżnić braki, ponieważ tego typu rozwiązania nie pozwalają na tworzenie powiązań pomiędzy szczeblami samorządowymi – powiedział Kruszyński, dodając, że w przypadku Poznania przydałoby się na przykład wielopoziomowe porozumienie z województwem wielkopolskim i z innymi samorządami, tak, żeby wykorzystać wszystkie dostępne rozwiązania. Kruszyński zaznaczył również, że ważnym elementem tego rodzaju polityki jest rozbudowa transportu kolejowego.

– Cały czas mamy problem z powiązaniem się na wielu poziomach i to są podstawowe luki. W przypadku Poznania, który jest miastem na prawach powiatu udało nam się wykorzystać wspólny projekt planu transportowego, wykorzystaliśmy to, że jesteśmy powiatem, a jednak podobny program przygotowany w porozumieniu z województwem, to moglibyśmy zyskać dużo więcej – stwierdził Kruszyński. Zdaniem zastępcy prezydenta Poznania takie porozumienie na poziomie wojewódzkim jest bardzo ważne dla samej Wielkopolski. – Pamiętajmy, że Poznań jest jednak motorem gospodarczego rozwoju regionu i potrzebuje spójnej polityki transportowej, która uwzględniałaby szerszy kontekst – stwierdził Kruszyński.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Roman Czubiński 06 września 2023

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Roman Czubiński 06 września 2023

Zobacz również:

Gdynia także podnosi ceny biletów na komunikację miejską

Komunikacja

W Gdańsku podwyżki cen biletów od 1 czerwca

Prawo & Finanse

W Gdańsku podwyżki cen biletów od 1 czerwca

Redakcja/inf. pras. 01 kwietnia 2022

Pozostałe z wątku:

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Roman Czubiński 06 września 2023

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Roman Czubiński 06 września 2023

Zobacz również:

Gdynia także podnosi ceny biletów na komunikację miejską

Komunikacja

W Gdańsku podwyżki cen biletów od 1 czerwca

Prawo & Finanse

W Gdańsku podwyżki cen biletów od 1 czerwca

Redakcja/inf. pras. 01 kwietnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5