Spółka PKP Intercity otrzymała w zeszłym roku 30 skarg / reklamacji na działanie systemu informacji pasażerskiej. - Każdy przypadek nieprawidłowości lub wątpliwości przy działaniu systemu niezwłocznie przekazujemy właścicielowi systemu - informuje Beata Czemerajda z PKP Intercity.
Działanie dynamicznego systemu informacji pasażerskiej na dworcach Warszawa Wschodnia i Zachodnia wciąż budzi wiele zastrzeżeń. Nadal zdarzają się źle podpisane i zapowiedziane pociągi (zdarzały się już pociągi Kolei Mazowieckich do Moskwy albo PKP IC na Lotnisko Chopina), co nasila się zwłaszcza w przypadku opóźnień i awarii. Spółka PKP IC unika jednoznacznej oceny DSIP-u. - Trudno jednoznacznie ocenić działanie systemu po kilku miesiącach jego funkcjonowania. Z jednej strony kilka miesięcy to dużo przy codziennym użytkowaniu takiego systemu, z drugiej jednak strony klika miesięcy dla narzędzia, które jest nowe dla systemu polskiej kolei to niewiele - przekonuje Beata Czemerajda z zespołu ds. relacji z mediami w PKP IC.
Przedstawiciele przewoźnika przyznają jednak, że DSIP nie działa jeszcze w pełni tak, jak powinien. - Rzeczywiście nadal system jest dopracowywany, zarówno pod kątem jego obsługi przez operatorów, jak i kątem technologicznej użyteczności - mówi Czemerajda. Nie zgadza się przy tym z wyjaśnieniami właściciela systemu (PKP PLK), jakoby winę za błędy niemal w całości mieli ponosić operatorzy DSIP-u, którzy są zatrudnieni u przewoźników. - Z pewnością tzw. czynnik ludzki nie może być rozpatrywany jako jedyny mający wpływ na działanie informacji. Z naszej strony każdy przypadek nieprawidłowości lub wątpliwości przy działaniu systemu niezwłocznie przekazujemy właścicielowi systemu. Jedynie wspólne wypracowywanie rozwiązań ma w takim przypadku sens - cenne uwagi płyną do nas od PKP PLK, ale i my przekazujemy im swoje - mówi Beata Czemerajda. Nie wyjaśnia zarazem, jakie są najpoważniejsze błędy.
Zapytaliśmy też przedstawicieli PKP Intercity, czy znane im są przypadki, gdy pasażer - w związku z wadliwym działaniem DSIP-u - wsiadł do niewłaściwego pociągu. - W zeszłym roku otrzymaliśmy ok. 30 skarg/reklamacji, w których wskazywano na system informacji jako przyczynę trudności - odpowiada Czemerajda.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.