Partnerzy serwisu:
Mobilność

Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Intouro K hybrid dla Wijewa. Jako autobus szkolny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-01-2023
Ostatnia modyfikacja:
20-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Daimler Buses

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Intouro K hybrid dla Wijewa. Jako autobus szkolny
Fot. Daimler Buses
EvoBus Polska przekazała władzom gminy Wijewo pierwszy w Polsce autobus międzymiastowy Mercedes-Benz Intouro K hybrid. Pojazd będzie przeznaczony do obsługi ruchu szkolnego. Model ten miał swoją premierę światową w zeszłym roku.

Duży nacisk położono na bezpieczeństwo. Autobus, jak każdy nowy z rodziny Intouro, posiada system hamowania awaryjnego. Active Brake Assist 5 (ABA 5) może również wykonywać hamowanie awaryjne w reakcji na poruszających się pieszych. Autobus wyposażony został ponadto w asystenta pasa ruchu. SPA rozpoznaje moment, w którym pojazd w sposób niezamierzony zjeżdża z oznaczonego pasa ruchu. Jeśli przekroczy linie, kierowca zostanie ostrzeżony wyraźnie odczuwalnymi wibracjami w siedzisku fotela.

W wyposażeniu uwzględniono również asystenta BAS. W wyniku ciągłego porównywania danych asystent hamowania natychmiast rozpoznaje sytuacje, w których kierowca nagle szybciej niż zazwyczaj wciska pedał hamulca, reagując w ułamku sekundy automatycznym zwiększeniem siły hamowania do maksymalnego poziomu. Dzięki temu droga całkowitego wyhamowania autobusu ulega wymiernemu skróceniu.

Na bezpieczeństwo jazdy wpłyną również reflektory bi-ksenonowe. W porównaniu z reflektorami halogenowymi, biksenony zapewniają lepsze oświetlenie drogi, wyróżniając się jednocześnie mniejszym zużyciem energii i dłuższą żywotnością. Jazdę kierowcy ułatwi również podgrzewana szyba czołowa oraz czujnik deszczu. Pasażerom łatwiej będzie wsiadać i wysiadać dzięki funkcji przyklęku oraz wbudowanej rampie.

Zastosowano kompaktowy silnik Mercedes-Benz OM 936. Generuje moc 220 kW/299 kW.z pojemności skokowej 7,7 l. Jednostka jest połączona z automatyczną hydrokinetyczną skrzynią biegów ZF Ecolife 2 i hipoidalną osią Mercedes-Benz. W pojeździe znalazł się nowy moduł hybrydowy. Podstawowa funkcja Intouro hybrid jest bardzo prosta: dodatkowy silnik elektryczny w fazach wyhamowywania autobusu przy pomocy układu hamulcowego i silnika, pracuje jako generator i zamienia energię hamowania na energię elektryczną. Wytworzona w ten sposób energia elektryczna jest magazynowana, będąc odtąd do dyspozycji silnika elektrycznego, który wspomaga silnik spalinowy, zwłaszcza podczas ruszania z miejsca i przyspieszania.

Silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy, co ma miejsce głównie w przypadkach dużego zapotrzebowania na moc, a zwłaszcza podczas ruszania z miejsca. Nie służy on jednak do zwiększenia mocy maksymalnej, w związku z czym specyfikacje dotyczące mocy i momentu obrotowego autobusu pozostają niezmienione. Zamiast tego, silnik elektryczny odciąża silnik spalinowy i poprawia przyśpieszenie podczas ruszania pojazdu. Prędkość obrotowa silnika spalinowego nie ulega przy tym zmniejszeniu, jedynie moc szczytowa zostaje niezauważalnie zredukowana i zastąpiona przez silnik elektryczny.

Ponadto, lekki impuls z silnika elektrycznego generowany podczas pracy na biegu jałowym poprawia wydajność silnika spalinowego. Oba te czynniki razem pozwalają w efekcie obniżyć zużycie paliwa, co w przypadku Intouro staje się zauważalne w szczególności w ruchu miejskim i podmiejskim przy ciągłym przełączaniu między pedałem gazu i hamulca. Spalanie w ruchu miejskim i podmiejskim spada wówczas nawet o pięć procent.

Uzyskany dzięki rekuperacji prąd jest przechowywany w dwuwarstwowych kondensatorach, nazywanych także „superkondensatorami". Tego rodzaju systemy magazynowania energii elektrycznej charakteryzują się wysoką gęstością mocy. Są one niewrażliwe na wysokie obciążenia szczytowe i mają długą żywotność. W odróżnieniu od baterii, superkondensatory idealnie sprawdzają się w zastosowaniach wymagających ciągłych i następujących szybko po sobie procesów ładowania i rozładowywania podczas zatrzymywania się i ruszania. Jedno hamowanie hybrydowego Intouro z prędkości 50 km/h do całkowitego zatrzymania wystarcza, aby naładować magazyn energii.

Moduł rekuperacji jako urządzenie dodatkowe do akumulatorów pojazdu magazynuje energię elektryczną wytworzoną w procesie rekuperacji, udostępniając ją później podczas ruszania z miejsca lub na górskich przełęczach. Odciąża to generator, a tym samym silnik spalinowy, i zmniejsza w ten sposób zużycie paliwa. Magazyn energii jest zamontowany po prawej stronie dachu w kierunku jazdy, co pozwala zaoszczędzić miejsce.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy rok szkolny: Liczba miejscowości z autobusem wzrasta o 20%

Komunikacja

Nowy rok szkolny: Liczba miejscowości z autobusem wzrasta o 20%

Krzysztof Wolsztyński 01 września 2022

Trzecia gmina w Polsce ze szkolnymi elektrobusami Yutonga

Komunikacja

Szkolne elektrobusy Solarisa w kolejnych pięciu gminach

Komunikacja

Pałecznica z szansą na kolejny szkolny elektrobus Solarisa

Komunikacja

Gręboszów odbiera elektryczny autobus szkolny

Komunikacja

Gręboszów odbiera elektryczny autobus szkolny

Witold Urbanowicz 24 listopada 2020

Zobacz również:

Nowy rok szkolny: Liczba miejscowości z autobusem wzrasta o 20%

Komunikacja

Nowy rok szkolny: Liczba miejscowości z autobusem wzrasta o 20%

Krzysztof Wolsztyński 01 września 2022

Trzecia gmina w Polsce ze szkolnymi elektrobusami Yutonga

Komunikacja

Szkolne elektrobusy Solarisa w kolejnych pięciu gminach

Komunikacja

Pałecznica z szansą na kolejny szkolny elektrobus Solarisa

Komunikacja

Gręboszów odbiera elektryczny autobus szkolny

Komunikacja

Gręboszów odbiera elektryczny autobus szkolny

Witold Urbanowicz 24 listopada 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5