fot. Andrzej Błaszczak, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
PKP SA otworzyły oferty w przetargu na realizację 12 inwestycji dworcowych w Dolinie Popradu. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj. Lokalizacje objęte inwestycjami to Stary Sącz, Barcice, Rytro, Piwniczna Zdrój, Piwniczna, Wierchomla Wielka, Żegiestów, Żegiestów Zdrój, Milik, Łomnica Zdrój, Młodów i Zubrzyk.
Osiem dworców – Stary Sącz (z 1966 r.), Barcice (z 1952 r., objęty ochroną konserwatorską), Rytro (z 1959 r., objęty ochroną konserwatorską), Piwniczna Zdrój (z 1928 r., objęty ochroną konserwatorską), Piwniczna (z 1928 r., objęty ochroną konserwatorską), Wierchomla Wielka (z 1958 r., objęty ochroną konserwatorską), Żegiestów (z 1908 r., objęty ochroną konserwatorską) i Żegiestów Zdrój (objęty ochroną konserwatorską) – będzie podlegać przebudowie wraz z zagospodarowaniem terenu. Wszystkie te dworce są obecnie nieczynne.
W Starym Sączu założono pomniejszenie poczekalni. Zmieni się też wygląd budynku – otrzyma on dach dwuspadowy. Na dworcu Piwniczna Zdrój zostanie wydzielona poczekalnia wewnętrzna. W pozostałych lokalizacjach poczekalnie zostaną powiększone. Podróżni będą mogli korzystać z ogólnodostępnych poczekalni. Część pomieszczeń na dworcach zająć ma samorząd na potrzeby centrum obsługi mieszkańców. W zakresie zagospodarowania otoczenia przewidziano m.in. wiaty rowerowe, nową zieleń, miejsca postojowe.
Przewidziano nowe dworce Młodów, Zubrzyk, Łomnica Zdrój i Milik, które mają zastąpić spalone bądź istniejące budynki, przeznaczone do wyburzenia. W Łomnicy Zdroju, Młodowie i Zubrzyku powstaną stylizowane obiekty, a dodatkowo budynek w Łomnicy Zdroju zostanie usytuowany w nowym miejscu, na działce mieszczącej się na południowym krańcu peronu. W Miliku ma stanąć nowoczesny, parterowy dworzec z dwuspadowym dachem, w nowej lokalizacji.
Dzisiaj (17 grudnia) minął termin składania ofert. O zamówienie ubiega się pięć podmiotów. Najtańszą ofertę złożyła firma SKB z Warszawy, która wyceniła prace na 59,9 mln zł brutto. Konsorcjum firm Texom i Aj Profibud jest gotowe wykonać prace za 66,8 mln zł brutto, Grupa Fewaterm zaproponowała 76,9 mln zł brutto, konsorcjum firm Merx i T4B – 77,5 mln zł brutto, a Torpol – 80,4 mln zł brutto. Wszystkie oferty przewyższają budżet określony na kwotę blisko 56 mln zł brutto.
Jeśli PKP SA zdecydują się na zwiększenie środków, to o wyborze oferty zdecyduje cena. Dokumentacja projektowa ma zostać wykonana w ciągu 52 tygodni, natomiast prace budowlane mają zakończyć się w terminie 104 tygodni od podpisania umowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.