Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Pesa z nieznacznie tańszą ofertą w przetargu na tabor dla PKM

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-04-2014
Ostatnia modyfikacja:
04-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Pesa z nieznacznie tańszą ofertą w przetargu na tabor dla PKM
Diego Delso, lic. CC BY-SA 3.0dworzec w Gdańsku
Pesa Bydgoszcz i Newag Nowy Sącz złożyły oferty w przetargu na dostawę 10 autobusów szynowych na potrzeby projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nieznacznie tańsza jest oferta Pesy.

Bydgoski producent za dostarczenie 10 pojazdów zaproponował 114 mln zł, a Newag – 120 mln zł. Kosztorys inwestorski został oszacowany na 146 mln zł. Cena stanowi 59% kryterium wagowego przy wyborze zwycięzcy przetargu. Pozostałe kryteria brane pod uwagę to warunki techniczne (18%), wskaźniki eksploatacyjne (10%), koszty zużycia paliwa (8%) i koszty utrzymania (5%).

Przedmiotem zamówienia jest dostawa siedmiu pojazdów trójczłonowych i trzech pojazdów dwuczłonowych. Większe składy mają mieć co najmniej 150 miejsc siedzących i 200 stojących, mniejsze, odpowiednio, 100 i 150. W każdym pociągu ma być 6 miejsc na rowery i 2 na wózki inwalidzkie. Pociągi mają być wyposażone m.in. w system Wi-Fi, gniazdka z dostępem do energii elektrycznej oraz ekrany LCD i monitory LED.

Pociągi mają charakteryzować się specjalnymi rozwiązaniami technicznymi. Układ napędowy i hamulcowy ma być dostosowany do pokonywania nachyleń do 35 promili, a specjalne stopnie (składane bądź wysuwane) mają rozwiązać problem różnej wysokości peronów, przy których będą zatrzymywać się pociągi. Składy mają być dostosowane do prędkości co najmniej 120 km/godz.

Składy, które zostaną dostarczone do maja 2015 r. będą obsługiwać linie zawierające się w projekcie PKM, z Gdańska przez lotnisko w Rębiechowie do Gdyni, Kościerzyny lub Kartuz. Najprawdopodobniej niektóre pociągi kursować będą też w wydłużonej relacji do Pruszcza bądź Tczewa. Budowa linii stanowiącej główny element projektu PKM, pomiędzy Gdańskiem Wrzeszczem i Baninem, przekroczyła już półmetek i ma się zakończyć w połowie 2015 r. Do tego czasu zakończy się też remont odcinka Glincz – Kartuzy, natomiast latem br. ma się ostatecznie zakończyć modernizacja trasy Gdynia – Kościerzyna (podniesienie prędkości do 90-120 km/godz. na całym jej odcinku).

W perspektywie do czerwca 2015 r. ma się też zakończyć kilka projektów komplementarnych, takich jak m.in. budowa drugiego toru pomiędzy stacją Gdańsk Osowa i Baninem (połączeniem linii Gdynia – Kościerzyna i linii PKM), jak również przebudowa stacji Gdańsk Osowa i budowa nowych przystanków na terenie Gdyni.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Zobacz również:

PKP SKM w Trójmieście żegna się z PKM. Spółka wyjaśnia dlaczego

Przestrzeń

PKP SKM w Trójmieście żegna się z PKM. Spółka wyjaśnia dlaczego

Michał Szymajda 17 listopada 2022

Historyczny przejazd pod drutem. EN57 po raz pierwszy na linii PKM

Przestrzeń

Przystanek Gdańsk Firoga niemal gotowy. Elektryfikacja PKM też postępuje

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Zobacz również:

PKP SKM w Trójmieście żegna się z PKM. Spółka wyjaśnia dlaczego

Przestrzeń

PKP SKM w Trójmieście żegna się z PKM. Spółka wyjaśnia dlaczego

Michał Szymajda 17 listopada 2022

Historyczny przejazd pod drutem. EN57 po raz pierwszy na linii PKM

Przestrzeń

Przystanek Gdańsk Firoga niemal gotowy. Elektryfikacja PKM też postępuje

Komunikacja

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5