Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Paryż. Egis będzie zarządzał parkowaniem. Opłata przez smartfona

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-11-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

– Zostawiamy samochód, wysiadamy, płacimy przez aplikację. Jeśli przedłuży się spotkanie, w ten sam sposób przedłużamy opłatę za postój, a jeśli zapomnimy zapłacić, można to zrobić po fakcie. Tam nie ma agresji w ściąganiu opłat. Strefa ma być pomocna miastu w realizacji polityki parkingowej – mówi nam Krzysztof Bernatowicz, szef polskiego oddziału firmy Egis, która zarządza strefą płatnego parkowania w Amsterdamie i obejmie część strefy parkingowej w Paryżu.

Jakub Dybalski, Transport–Publiczny.pl: Zarządzanie strefą parkingową to skomplikowany proces?

Krzysztof Bernatowicz, prezes Egis Projects Polska: Zaczęliśmy swoją przygodę z tym tematem w Amsterdamie. Egis zarządza całą tamtejszą strefą płatnego parkowania na zasadach określonych przez miasto. Nasze rozliczenia z miastem mają charakter ryczałtowy, więc nie ma obawy, że musimy wyjątkowo drapieżnie ściągać opłaty, by mieć zysk.

Nasz system sprawdził się w Holandii i teraz wprowadzamy go w Paryżu, gdzie wygraliśmy przetarg na obsługę jednej trzeciej tamtejszej strefy płatnego parkowania. Czekają nas kolejne przetargi. Chcemy też naszym systemem zainteresować polskie miasta. Nie jesteśmy firmą, która opowiada co może zrobić, ale pokazujemy co rzeczywiście robimy.

Co was czeka w Paryżu?

Obszar, za który będziemy odpowiedzialni, to kilkadziesiąt tysięcy miejsc parkingowych, czyli więcej niż mieści cała strefa warszawska. Ale też warto pamiętać, że nasza strefa w Amsterdamie to 150 tys. aut. W Paryżu mamy do czynienia z taryfikatorem liczącym kilkadziesiąt pozycji – dla mieszkańców, dla przyjezdnych, dla inwalidów, dla odwożących dzieci do szkoły…

Czym parkowanie w Paryżu będzie się różniło w porównaniu do zasad parkowania w Polsce?

Najpiękniejsze jest to, że będzie banalnie proste. Zostawiamy samochód, wysiadamy, płacimy przez aplikację. Jeśli przedłuży się spotkanie, w ten sam sposób przedłużamy opłatę za postój, a jeśli zapomnimy zapłacić, można to zrobić po fakcie. Tam nie ma agresji w ściąganiu opłat. Strefa ma być pomocna miastu w realizacji polityki parkingowej, przede wszystkim rotacji pojazdów, i pod tym kątem określa się wysokość opłat.

Parkomatów nie ma w ogóle?

Są, choć tak naprawdę nie są potrzebne. Ale niektórzy z przyzwyczajenia lubią zapłacić w maszynie, niektórzy nie są przyzwyczajeni do smartfonowej aplikacji lub nie chcą z niej korzystać. Klientami są turyści, którzy nie muszą znać zwyczajów parkingowych w mieście i nie mają odpowiedniej aplikacji. Co nie zmienia faktu że z, powiedzmy, tysiąca parkomatów zostaje 200–300. Użytkownicy szybko zdają sobie sprawę, że strata czasu na dojście do parkomatu i znalezienie pieniędzy, wrzucenie ich do maszyny po prostu się nie opłaca.

Naszym zadaniem jest jak najbardziej efektywne wykonywanie zadań powierzonych przez miasto. Liczy się więc np. jak najniższa liczba postępowań wyjaśniających. Zaparkowane auta sprawdzamy skanując tablice rejestracyjne i w np. każdym przypadku istnieje kilkuminutowe tzw. „opóźnienie płatności”, w czasie którego, po zeskanowaniu tablicy rejestracyjnej, zakładamy, że kierowca jeszcze nie zdążył zapłacić.

Tak jak pan wspominał sprawdzanie płatności polega na skanowaniu tablic rejestracyjnych…

Jest to proces automatyczny, choć nie bez udziału człowieka. Bo maszyna może zrobić zdjęcie, ale już nie oceni, że akurat w momencie gdy nasz samochód ze skanerem przejeżdżał, w samochodzie był podniesiony bagażnik. W Amsterdamie każde takie zdarzenie jest rozpatrywane osobno.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

O tym, jak Michał Pol trafił w słupek.

Przestrzeń

O tym, jak Michał Pol trafił w słupek.

Łukasz Malinowski 04 maja 2023

Kopenhaga zlikwiduje w centrum połowę miejsc parkingowych

Przestrzeń

Kopenhaga zlikwiduje w centrum połowę miejsc parkingowych

Przemysław Farsewicz 11 stycznia 2023

ZDM Warszawa o ulicach i chodnikach po zmianie prawa: Rewolucji nie będzie

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

O tym, jak Michał Pol trafił w słupek.

Przestrzeń

O tym, jak Michał Pol trafił w słupek.

Łukasz Malinowski 04 maja 2023

Kopenhaga zlikwiduje w centrum połowę miejsc parkingowych

Przestrzeń

Kopenhaga zlikwiduje w centrum połowę miejsc parkingowych

Przemysław Farsewicz 11 stycznia 2023

ZDM Warszawa o ulicach i chodnikach po zmianie prawa: Rewolucji nie będzie

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5