Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Tramwaj wrócił. Pierwsze godziny – bez problemów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
01-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
01-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Pabianiczanie – jak na sobotni, wakacyjny poranek – chętnie korzystają z reaktywowanej linii tramwajowej, zarówno w podróżach do Łodzi, jak i wewnątrz swojego miasta. Choć trwają prace przy pobocznych elementach infrastruktury, zdarzają się tylko niewielkie opóźnienia.

Pierwszy liniowy tramwaj wyruszył z Placu Niepodległości w Łodzi o godzinie 3.49. Dotarł do celu bez przeszkód. Podróżowała nim – między innymi – grupa miłośników komunikacji oraz prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz.

W późniejszych kursach – odjeżdżających z przystanków, zgodnie z sobotnim rozkładem jazdy, co pół godziny – frekwencja nie była zbyt wysoka. Po godzinie 9 rano na odcinku łódzkim i ksawerowskim pasażerowie zajmowali tylko część miejsc siedzących. Nieco większa wymiana pasażerska zaczęła się dopiero w samych Pabianicach, a o wiele lepsza była już w kursie w stronę Łodzi. Z uwagi na datę brak tłoku nie powinien dziwić, podobnie jak to,że niektórzy podróżni sprawiali wrażenie zdezorientowanych lokalizacją przystanków – przerwa w kursowaniu tramwaju, zastępowanego przez kursujące objazdami autobusy Z41, trwała ponad trzy lata.

Łódzkie MPK nie odpowiedziało jeszcze na nasze pytania o punktualność w pierwszych godzinach kursowania. Wiemy jednak, że część kursów miała kilkuminutowe opóźnienia.

Linię obsługują Pesy 122N Tramicus z 2008 r. (od dziś formalnie przesunięte na stan zajezdni Chocianowice) na przemian ze zmodernizowanymi składami 805N. Władzom Pabianic zależało na tym, by do ich miasta kursowały raczej NF6D, jednak nie zgodziła się na to strona łódzka – wobec licznych inwestycji i tras skróconych do tymczasowych zjazdów międzytorowych tabor dwukierunkowy i dwustronny jest bardziej potrzebny w stolicy aglomeracji. Zaletą NF6D jest cichsza jazda, Pesy natomiast są wyposażone w klimatyzację, której w większości niemieckich wagonów nie zamontowano.

Nie wszystkie prace zostały ukończone. Wykonawca ma przed sobą – między innymi – udrożnienie wjazdu na pabianicką pętlę rezerwową Duży Skręt. Trwają prace przy infrastrukturze przystankowej oraz drobne roboty w obszarze torowiska, które na ogół nie zakłócają jednak ruchu tramwajów. Do dokończenia pozostaje też wybudowana równolegle z torowiskiem droga rowerowa. W Łodzi natomiast nie wszystkie przystanki maja zaktualizowane oznaczenia linii – linii 41 nie znajdziemy, na przykład, na tablicy na dachu wiaty na przystanku początkowym Plac Niepodległości.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5