Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Osobne tory dla SKM do Tczewa. Gminy sprawdzą, czy to ma sens

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-08-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Osobne tory dla SKM do Tczewa. Gminy sprawdzą, czy to ma sens
fot. Starscream, lic. CC 3.0SKM Trójmiasto
– Do SKM przekazano list intencyjny z prośbą o przygotowanie takiego dokumentu, który ma wykazać, czy zasadne jest przedłużenie linii nr 250 o odcinek Gdańsk-Tczew – mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów w SKM.

Kilka dni temu SKM ogłosiła przetarg na przygotowanie tzw. prestudium, które ma wykazać, czy zasadne jest przedłużenie linii kolejowej nr 250 (Gdańsk-Rumia) o odcinek z Gdańska Śródmieścia do Tczewa (odcinek pomiędzy Gdańskiem Gł. i Gdańskiem Śródmieściem jest w budowie i ma być otwarty pod koniec tego roku). Prestudium będzie nosić nazwę „Wstępna analiza wykonalności rozbudowy systemu kolei aglomeracyjnej w kierunku Tczewa”.

– Planowany do opracowania dokument wynika bezpośrednio z inicjatywy gmin położonych na terenie powiatów gdańskiego, tczewskiego i malborskiego. Do SKM przekazano list intencyjny z prośbą o przygotowanie takiego dokumentu. SKM przychyliła się do tej prośby – mówi Głuszek.
Dyrektor ds. marketingu i umów w SKM dodaje, że przewoźnik chce dzięki temu opracowaniu poznać odpowiedź na podstawowe pytania:

• Czy realizacja przedsięwzięcia jest możliwa, biorą pod uwagę przede wszystkim aspekty prawne, środowiskowe, technologiczne i, przede wszystkim, ekonomiczno-finansowe (przeanalizowana ma zostać możliwość współfinansowania inwestycji w ramach obecnej perspektywy UE 2014-20);
• Jaki byłby szacunkowy koszt takiej inwestycji; w jakim optymalnym wariancie inwestycyjnym budowa powinna być realizowana (jeśli wykazane zostanie ekonomiczne uzasadnienie realizacji);
• Z jakich źródeł SKM mogłaby sfinansować inwestycję.

– W planie na rok 2014 SKM założyła jedynie opracowanie dokumentacji projektowej. Po opracowaniu dokumentu, kiedy będziemy mieć pełne dane w zakresie kosztów inwestycji będzie można podjąć decyzję, w jakim horyzoncie czasowym i jakich środków możliwa byłaby realizacja – dodaje Głuszek.

Jednym z wariantów do przeanalizowania przez realizatora prestudium – obok przedłużenia linii 250 w układzie dwutorowym – ma być zaadaptowanie dla ruchu pasażerskiego linii nr 226 (Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny) i 721 (Gdańsk Południowy – Motława Most), wraz budową łącznicy pomiędzy tymi liniami (w rejonie Południowej Obwodnicy Gdańska, niedaleko stacji towarowej Gdańsk Olszynka). tak aby ominąć odcinek linii nr 9 pomiędzy stacjami Gdańsk Południowy i Pruszcz Gd. Głuszek zaznacza, że za wcześnie jeszcze na ten moment dywagować, czy gdyby decydować się na wybór tego wariantu, to linia 250 byłaby przedłużona przynajmniej o odcinek pomiędzy Gdańskiem Śródmieściem i Gdańskiem Południowym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5