Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Opoczno bez autobusu pomiędzy dworcami

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-07-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Opoczno bez autobusu pomiędzy dworcami
fot. Kasper FiszerStacja Opoczno.
Na dworzec Opoczno Południe, który położony jest z dala od miejscowości, nie można dostać się komunikacją miejską. Od czasu likwidacji linii łącznikowej kursującej pomiędzy wszystkimi opoczyńskimi dworcami podróżni mogą dojechać tam tylko własnym samochodem czy rowerem. Mimo to pociągi przyciągają coraz więcej pasażerów.

Leżąca przy Centralnej Magistrali Kolejowej stacja Opoczno Południe stała się w grudniu podstawowym dworcem kolejowym dla 22-tysięcznego miasta i regionu. Problemem jest jednak obsługa komunikacyjna otwartego przed kilkoma miesiącami przystanku pasażerskiego, bo leży on ok. 4 km od centrum miejscowości.

Wraz z udostępnieniem dla mieszkańców Opoczna przejeżdżających wcześniej bez postoju pociągów miasto wybudowało pętlę przy nowym peronie i zorganizowało komunikację autobusową, która miała dowozić na nowy dworzec. Oprócz zapewnienia transportu z miasta linia nr 4 łączyła obydwa opoczyńskie dworce – ten, przy którym przystają pociągi dalekobieżne, i ten przy linii do Tomaszowa Mazowieckiego, który obsługuje ruch regionalny do Tomaszowa Mazowieckiego, Koluszek i Łodzi.

Autobusy nie mają sensu ekonomicznego

Tą samą linią można było dojechać na stację Południe także z leżącego przy dworcu Opoczno głównego przystanku PKS. W założeniu więc autobus miał służyć przede wszystkim dojeżdżającym do Opoczna różnymi kursami regionalnymi, którzy chcieliby przesiąść się na szybki pociąg w stronę stolicy, Krakowa czy Katowic. Pomysł ten jednak nie spotkał się z dużym zainteresowaniem i po czterech miesiącach połączenie transferowe zostało odwołane.

– Choć połączenia autobusowe były dostosowane do przyjazdu i odjazdu wszystkich pociągów, mała frekwencja spowodowała całkowite odwołanie autobusów jeżdżących w tym kierunku. Z tych połączeń korzystało zaledwie kilkoro pasażerów, 3-4 osoby – mówi Mariola Saternus z wydziału promocji, kultury, sportu i funduszy europejskich Urzędu Miejskiego w Opocznie. – Utrzymywanie linii nie było zasadne ekonomicznie – ocenia.

Podróżni wybrali własny samochód

– Obecnie pasażerowie przyjeżdżają na pociąg własnym środkiem transportu. Bywa tak, że dojeżdżający pociągiem codziennie do pracy zostawiają swoje auto na parkingu na cały dzień – tłumaczy przedstawicielka opoczyńskiego magistratu. – Połączenia z Warszawą i Krakowem są dogodne również dla osób z Tomaszowa Mazowieckiego, Drzewicy, Przysuchy i wszystkich ościennych miasteczek – także i w tym przypadku obserwujemy korzystanie z własnego środka transportu – dodaje.

Czy są szanse, by wybudowana przed zaledwie półroczem pętla autobusowa znów pozwalała dogodnie przesiąść się z pociągu do autobusu dowożącego do samego Opoczna? – Mamy świadomość, jak ważne jest połączenie autobusowe do przystanku, i na bieżąco prowadzimy kontrolę liczby podróżujących pociągami – mówi jedynie Mariola Saternus. – Tymczasem staramy się, aby połączenia kolejowe z przystanku Opoczno Południe były jak najbardziej atrakcyjne – stwierdza i wskazuje, że niedawno burmistrz Opoczna Rafał Kądziela zabiegał o uruchomienie porannego kursu w kierunku Warszawy.

IC: Podróżnych jest coraz więcej

Nie wiadomo, na ile słabe wyniki połączenia autobusowego można wiązać z niewielkim znaczeniem przystanku kolejowego, bo PKP Intercity nie upublicznia danych dotyczących wymiany podróżnych na opoczyńskiej stacji. – Takie informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa – mówi Beata Czemerajda z biura komunikacji i public relations PKP IC. – Zauważamy jednak stopniowy wzrost liczby pasażerów, którzy korzystają z nowej stacji. Czas podsumowań jeszcze przed nami – stwierdza przedstawicielka przewoźnika.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5