Partnerzy serwisu:
Mobilność

„Olej kolej” – przewoźnicy autobusowi tną ceny po restarcie kolei Kraków – Katowice

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Madrjas

Data publikacji:
2020-12-14 16:36
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

„Olej kolej” – przewoźnicy autobusowi tną ceny po restarcie kolei Kraków – Katowice
Fot. Kris Duda
Po wielu latach modernizacji kolej znów wprowadziła atrakcyjną ofertę pomiędzy Krakowem a Katowicami. Sięgający w ubiegłych latach dwóch i pół godziny czas przejazdu skrócił się do godziny, a pociągi wreszcie jadą częściej i w dobrym standardzie.

Od 13 grudnia między Krakowem a Katowicami pojedzie 14 par pociągów Polregio i 4 pary Kolei Śląskich w czasie przejazdu od niewiele ponad godziny do 90 minut, oraz 19 par pociągów PKP Intercity z których najszybsze jadą krócej niż godzinę. Do tego kolej zaproponowała atrakcyjne ceny – o szczegółach piszemy tutaj.

Na takie zmiany natychmiast zareagowała autobusowa konkurencja. Jak opisuje portal katowice24.info, przewoźnik Inter obniżył ceny biletów z 17 zł do zaledwie 12 zł. Do tego promuje się dość jednoznacznym hasłem „Olej Kolej”. Ze swoim partnerem, Unibusem, oferuje odjazdy z Katowic co 15-20 minut. 

– To pokazuje, jak wysokie musiały być marże przewoźników autobusowych, skoro teraz pozwalają sobie na takie obniżki – mówi portalowi transport-publiczny.pl Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej. Nietrudno wysnuć wniosek, że siłą przewoźników autobusowych na tej trasie była przez ostatnie lata właśnie słabość publicznej oferty kolejowej.

– Rozpoczęcie wojny cenowej nie jest może dobrą wiadomością dla kolei, ale ta nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Prace na linii trwają, więc można spodziewać się dalszego skracania czasu przejazdu i zwiększania liczby pociągów – przewiduje Majewski. – Na korzyści kolei działa to, że przejazd autostradą jest skandalicznie drogi – dodaje. Zdaniem eksperta, na trasie Kraków – Katowice docelowo pociągi regionalne powinny jeździć co pół godziny, a oprócz nich – pociągi przyspieszone PKP Intercity.

Powodująca znaczne utrudnienia i wydłużenie czasu podróży modernizacja linii kolejowej pomiędzy Krakowem a Katowicami trwa od dekady. Roboty, poza nieobjętym planem odcinkiem Katowice – Mysłowice, zakończą się prawdopodobnie w ciągu najbliższych dwóch lat.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Lund dołącza do rodziny tramwajowej

Przestrzeń

Lund dołącza do rodziny tramwajowej

Witold Urbanowicz 15 grudnia 2020

Volvo Buses dostarcza 153 autobusy do stolicy Angoli

Komunikacja

Volvo Buses dostarcza 153 autobusy do stolicy Angoli

Witold Urbanowicz 15 grudnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5