Partnerzy serwisu:
Mobilność

„Olej kolej” – przewoźnicy autobusowi tną ceny po restarcie kolei Kraków – Katowice

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
„Olej kolej” – przewoźnicy autobusowi tną ceny po restarcie kolei Kraków – Katowice
Fot. Kris Duda
Po wielu latach modernizacji kolej znów wprowadziła atrakcyjną ofertę pomiędzy Krakowem a Katowicami. Sięgający w ubiegłych latach dwóch i pół godziny czas przejazdu skrócił się do godziny, a pociągi wreszcie jadą częściej i w dobrym standardzie.

Od 13 grudnia między Krakowem a Katowicami pojedzie 14 par pociągów Polregio i 4 pary Kolei Śląskich w czasie przejazdu od niewiele ponad godziny do 90 minut, oraz 19 par pociągów PKP Intercity z których najszybsze jadą krócej niż godzinę. Do tego kolej zaproponowała atrakcyjne ceny – o szczegółach piszemy tutaj.

Na takie zmiany natychmiast zareagowała autobusowa konkurencja. Jak opisuje portal katowice24.info, przewoźnik Inter obniżył ceny biletów z 17 zł do zaledwie 12 zł. Do tego promuje się dość jednoznacznym hasłem „Olej Kolej”. Ze swoim partnerem, Unibusem, oferuje odjazdy z Katowic co 15-20 minut. 

– To pokazuje, jak wysokie musiały być marże przewoźników autobusowych, skoro teraz pozwalają sobie na takie obniżki – mówi portalowi transport-publiczny.pl Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej. Nietrudno wysnuć wniosek, że siłą przewoźników autobusowych na tej trasie była przez ostatnie lata właśnie słabość publicznej oferty kolejowej.

– Rozpoczęcie wojny cenowej nie jest może dobrą wiadomością dla kolei, ale ta nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Prace na linii trwają, więc można spodziewać się dalszego skracania czasu przejazdu i zwiększania liczby pociągów – przewiduje Majewski. – Na korzyści kolei działa to, że przejazd autostradą jest skandalicznie drogi – dodaje. Zdaniem eksperta, na trasie Kraków – Katowice docelowo pociągi regionalne powinny jeździć co pół godziny, a oprócz nich – pociągi przyspieszone PKP Intercity.

Powodująca znaczne utrudnienia i wydłużenie czasu podróży modernizacja linii kolejowej pomiędzy Krakowem a Katowicami trwa od dekady. Roboty, poza nieobjętym planem odcinkiem Katowice – Mysłowice, zakończą się prawdopodobnie w ciągu najbliższych dwóch lat.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5