Partnerzy serwisu:
Felietony i komentarze

Niezbędna jest kolejna nowelizacja ustawy o drogach publicznych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
2020-08-11 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polska Organizacja Branży Parkingowej

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Niezbędna jest kolejna nowelizacja ustawy o drogach publicznych
fot. Michał Szymajda
Miejscowości turystyczne poniżej 100 tysięcy mieszkańców potrzebują zmian w ustawie o drogach publicznych żeby skutecznie realizować swoją politykę parkingową – wynika z ankiety stref płatnego parkowania przeprowadzonej przez Polską Organizację Branży Parkingowej (POBP).

Od kilku lat POBP przeprowadza ankiety wśród zarządców stref płatnego parkowania w polskich miastach. Opublikowane w tym miesiącu zestawienie zawiera informacje przesłane przez: Busko-Zdrój, Gniezno, Jastarnię, Kołobrzeg, Malbork, Mielno, Sopot, Ustkę i Zamość. Oprócz szeregu ważnych danych dotyczących m.in. wielkości stref, ilości parkomatów czy przywilejów dla mieszkańców i osób prowadzących działalność gospodarczą, ankieta zawiera też jeden bardzo istotny wniosek. Aż siedem spośród dziewięciu przepytanych miast wskazało, że chcąc skutecznie realizować swoją politykę transportową powinny uzyskać możliwość pobierania opłat w strefie płatnego parkowania także w weekendy.

Mimo apeli m.in. POBP czy Związku Miast Polskich, które wskazywały że strefy miast o profilu turystycznym właśnie w soboty i niedziele przeżywają największe oblężenie, miejscowości liczące poniżej 100 tys. mieszkańców nie zostały objęte nowelizacją ustawy o drogach publicznych, która weszła w życie we wrześniu zeszłego roku. W praktyce wygląda to więc tak, że władze Zakopanego, Władysławowa czy Sopotu mogą wpływać na liczbę wjeżdżających do centrum samochodów tylko od poniedziałku do piątku. I to niezależnie od tego jak wiele osób chciałoby odwiedzić te miejscowości akurat w weekend. Mają także dużo większe ograniczenia w zakresie ustalania wysokości opłat parkingowych niż duże miasta. A m.in. Poznań, Kraków, Wrocław czy Warszawa (w zakresie opłat dodatkowych) zaczęły już korzystać z rozwiązań wprowadzonych przez nowe przepisy.

Niedługo minie rok od kiedy umożliwiono niektórym samorządom tworzenie śródmiejskich stref płatnego parkowania, które pozwalają na pobieranie opłat przez siedem dni w tygodniu. Jest to więc odpowiedni moment, żeby zastanowić się czy potrzebna jest kolejna nowelizacja ustawy o drogach publicznych. Taka, która nie wykluczałaby miast dla których działająca przez cały tydzień strefa, szczególnie w okresie wakacji, jest narzędziem niezbędnym.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5