Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Niemiecki bilet za 9 euro zakończony. Będzie następca?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-09-2022
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Niemiecki bilet za 9 euro zakończony. Będzie następca?
fot. MS, Rynek Kolejowy
Ostatniego dnia sierpnia w Niemczech przestał obowiązywać miesięczny bilet na komunikacje regionalną za 9 euro. Obowiązująca przez trzy letnie miesiące oferta wywołała już od samego ogłoszenia sporo emocji.

O ile jeszcze parę dni temu wbrew głosom wielu środowisk federalny minister transportu Volker Wissing i szef niemieckich liberałów Christian Lindner zdecydowanie twierdzili, że kontynuacji nie będzie (bilet spotkał się też z krytyką niektórych środowisk kolejowych), to wczoraj niespodziewanie FDP ogłosiła prace nad następcą tego projektu. Drzwi do ryczałtowego biletu regionalnego w przystępnej cenie zostały zatem otwarte, ale kiedy i w jakiej formie on się pojawi pozostaje na razie w strefie dyskusji. Możliwe scenariusze przewidują ceny od 9 do 69 euro za miesiąc oraz różne warianty obowiązywania (zależnie od ceny) – na terenie krajów związkowych lub całego kraju. Kwestią niewyjaśnioną jest także sfinansowanie przedsięwzięcia i rozłożenie kosztów pomiędzy landami a Berlinem.

Stowarzyszenie Przewoźników Niemieckich (VDV) podkreśla sukces taniego biletu. Przez 3 miesiące sprzedano ich łącznie 52 miliony. Do liczby tej należy doliczyć 10 milionów podróżnych, którzy posiadają bilety abonamentowe i w oparciu o nie korzystać mogli bezpłatnie z rozszerzonej oferty. Według badań, 56% pasażerów zdecydowało się na zakup taniego biletu z uwagi na cenę, 43% zrezygnowało dzięki niemu przynajmniej z jednej podroży samochodem. Ankietowani wskazali, że w 17 na 100 przypadków zdecydowali się na kolej zamiast innego środka transportu, w tym w 10 przypadkach - zrezygnowali z samochodu.

Nie jest to duży efekt - można stwierdzić, że oferta raczej zachęciła do nowych podróży, niż do rezygnacji z aut. Jednak według VDV dzięki projektowi przez 3 miesiące zaoszczędzono emisję CO2 w takim wymiarze, jaki osiągnięto by przez rok dzięki wprowadzeniu limitu prędkości na niemieckich autostradach (1,8 mln ton). Wyniki badań w jęz. niemieckim można znaleźć tutaj.

Efektem ubocznym zakończenia obowiązywania biletu za 9 euro były w ostatnich dniach sierpnia tłumy klientów w centrach obsługi klienta zakładów komunikacyjnych w większości niemieckich miast. Wiele osób odsunęło w czasie zakup regularnego biletu na wrzesień licząc, że w ostatniej chwili pojawi się jednak kolejna specjalna oferta.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy: Jest pomysł na następcę biletu za 9 euro

Prawo & Finanse

Niemcy: Jest pomysł na następcę biletu za 9 euro

Artur Bogdanowicz 16 października 2022

Niemiecki urząd statystyczny policzył wpływ biletu za 9 euro

Przestrzeń

Sukces niemieckiego biletu za 9 euro. Co dalej?

Komunikacja

Sukces niemieckiego biletu za 9 euro. Co dalej?

Artur Bogdanowicz 09 lipca 2022

Zobacz również:

Niemcy: Jest pomysł na następcę biletu za 9 euro

Prawo & Finanse

Niemcy: Jest pomysł na następcę biletu za 9 euro

Artur Bogdanowicz 16 października 2022

Niemiecki urząd statystyczny policzył wpływ biletu za 9 euro

Przestrzeń

Sukces niemieckiego biletu za 9 euro. Co dalej?

Komunikacja

Sukces niemieckiego biletu za 9 euro. Co dalej?

Artur Bogdanowicz 09 lipca 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5