Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Most Poniatowskiego. Są efekty fotoradarów i plan kolejnych zmian

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Most Poniatowskiego. Są efekty fotoradarów i plan kolejnych zmian
fot. ZDM Warszawa
Jak poinformował warszawski ZDM, a także miasto, montaż fotoradarów przyczynił się do znacznej poprawy bezpieczeństwa i obniżenia prędkości kierowców, którzy pokonują przeprawę w obu kierunkach. Znacząco spadła liczba osób, które znacznie przekraczają prędkość, lecz nadal ponad 1/4 kierujących przekracza dozwolone 50 km/h. Wielu z nich nieznacznie, co nie zmienia faktu, że nadal łamane są przepisy. Jak podaje TVN Warszawa, ZDM planuje też przeniesienie buspasa do wewnątrz jezdni, co ma poprawić bezpieczeństwo rowerzystów.

Jakiś czas temu na Mości Poniatowskiego wreszcie stanęły fotoradary. Działanie, które w swojej kampanii zapowiadał Rafał Trzaskowski znacząco poprawiło bezpieczeństwo na samym moście. Auta wyraźnie zwolniły, a teraz ich średnia prędkość w trakcie pokonywania przeprawy wynosi 44,5 kilometra na godzinę. Wnioski są oparte na całodobowym badaniu, które zostały przeprowadzone w ostatnią środę, 29 września. Statystyki pokazują, że przed montażem fotoradarów prędkość przekraczało 85% kierowców. Po montażu fotoradarów ten procent spadł do zaledwie 27.

Zmiany na plus

– O tych fotoradarach powiedziano i napisano wiele. Że stoją nie tak jak trzeba i źle wyglądają, że po co w ogóle zostały zainstalowane. Cóż, twarde liczby jasno pokazują, że ich ustawienie wywarło gigantyczny wpływ na to, jak jeżdżą kierowcy przekraczający Wisłę i zdecydowanie ucywilizowało ruch na moście. Te żółte skrzynki może nie są najbardziej estetyczne, a ich stawianie popularne, ale tu chodzi przecież o nasze wspólne bezpieczeństwo – mówi prezydent Rafał Trzaskowski.

Aktualnie większość przekroczeń dotyczy jazdy o kilka kilometrów powyżej limitu 50 km/h, co nadal jest łamaniem przepisów i zachowanym karygodnym. Jednak jak podaje ZDM, przed montażem urządzeń rejestrujących prędkość nagminne było przekraczanie prędkości o 20 czy 30 km/h. Urzędnicy dodają, że przez całą dobę tylko 1 osoba przekroczyła na moście prędkość 100 km/h, za której przekroczenie w tym miejscu traci się prawo jazdy.

W ciągu dwóch pierwszych tygodni takich kierowców było 28, a teraz każda sytuacja jest analizowana. Jeśli złamanie przepisów się potwierdzi, to każdy z kierowców straci prawo jazdy. Jak na razie 10 spośród 28 zdarzeń zostało zakwalifikowanych jako łamanie prawa. W ciągu dwóch pierwszych tygodni ponad 6 tysięcy kierowców jechało z prędkością większą niż 50 km/h.

Znacząca poprawa

– Średnia prędkość pojazdów na moście Poniatowskiego to dziś ok. 44,5 km/h. Nieco szybciej – średnio 45,16 km/h - jeżdżą kierowcy w stronę centrum (w stronę Pragi – 43,85 km/h). Co ciekawe, jadący w stronę Pragi szybciej niż 60 km/h (o 10 km/h więcej niż dopuszczalna prędkość), to raptem 1,3 proc. wszystkich kierowców zmierzający w tym kierunku, czyli 249. Przed montażem fotoradarów, czyli według pomiarów z 2018 r., takich kierowców było w ciągu doby ponad 16,5 tys – informuje nas Jakub Dybalski z ZDM.

Fotoradarów jest sześć. Zostały zakupione i zainstalowane przez miasto, ale zostały one oddane do użytku Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego, ponieważ samorządy nie mają już uprawnień do ich użytkowania. ZDM i miasto podkreślają, że urządzenia kosztowały 1,8 miliona złotych co nie jest małą kwotą, ale jak na razie znacznie poprawiły one bezpieczeństwo na moście.

Buspas na lewo, rowerzyści na prawo

Jak podaje TVN Warszawa, ZDM chce także zimą tego roku wprowadzić zmiany na pasach jezdni w obu kierunkach. Swoje miejsce miałyby zmienić buspasy, które aktualnie są wytyczone na prawych pasach jezdni w obu kierunkach. Pasy dla autobusów znajdą się teraz na lewej stronie jezdni, a pas dla samochodów, a co za tym idzie także rowerów, zajmie prawy pas ruchu.

Zmiana ma na celu poprawę bezpieczeństwa rowerzystów, którzy aktualnie są skazani na jazdę po prawej stronie lewego pasa, a z obu stron są oni wyprzedzani albo przez auta, albo autobusy. Efektem tego jest to, że rowerzyści często wybierają jazdę buspasem, po którym nie mogą jeździć lub też chodnikiem, który w tym miejscu jest wąski, a jeździć mogą po nim wyłącznie opiekunowie z dziećmi do lat 10.









Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lublin z jedną ofertą na projekt rozbudowy ul. Zana. Będzie buspas

Przestrzeń

Lublin z jedną ofertą na projekt rozbudowy ul. Zana. Będzie buspas

Przemysław Farsewicz 11 września 2023

Turystyka rowerowa: Dolny Śląsk liderem

Mobilność

Turystyka rowerowa: Dolny Śląsk liderem

Kasper Fiszer 14 września 2023

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Mobilność

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Redakcja/inf. pras. 30 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lublin z jedną ofertą na projekt rozbudowy ul. Zana. Będzie buspas

Przestrzeń

Lublin z jedną ofertą na projekt rozbudowy ul. Zana. Będzie buspas

Przemysław Farsewicz 11 września 2023

Turystyka rowerowa: Dolny Śląsk liderem

Mobilność

Turystyka rowerowa: Dolny Śląsk liderem

Kasper Fiszer 14 września 2023

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Mobilność

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Redakcja/inf. pras. 30 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5