Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metromover: Automatyczna kolej w Miami (Zdjęcia)

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
17-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

System automatycznej kolei miejskiej Metromover to alternatywa dla osób, które po Miami nie chcą poruszać się najpopularniejszymi środkami transportu – czyli samochodem i Uberem.

Poruszanie się po Miami może być trudne. To rozległe miasto, a transport publiczny wydaje się nie być w pełni rozwinięty i zintegrowany. Najłatwiejszym i najpopularniejszym sposobem podróżowania po Miami wciąż pozostaje samochód, jednak i w zakresie komunikacji zbiorowej warto zwrócić uwagę na ciekawe rozwiązanie, jakim jest Metromover.

Metromover to jedna z trzech linii kolejowych w hrabstwie Miami-Dade – poza Metrorail i Tri-Rail. System Metromover jest najmniejszym z trzech, ale zarazem najwydajniejszym i najwygodniejszym – zwłaszcza dla osób poruszających się w pobliżu centralnych stacji Downtown. Metromover to elektryczna kolejka jednoszynowa, która oferuje trzy trasy: pętlę Omni, pętlę wewnętrzną i pętlę Brickell. Linie automatycznej kolejki pozwalają ominąć zakorkowane zazwyczaj centrum miasta.

Kolejka kursuje od 5:00 rano do północy, siedem dni w tygodniu, a pociągi przyjeżdżają co 90 sekund do 3 minut, w zależności od pory dnia. Ogromnym plusem systemu jest to, że jest bezpłatny. Nie trzeba kupować kart ani biletów, wystarczy jedynie poczekać, aż nadjedzie pojazd. To sprawia, że pobyt w Downtown Miami lub Brickell to pestka podczas zwiedzania miasta. Przystanki znajdują się kilka kroków od jednych z najlepszych restauracji i klubów nocnych, jakieMiami ma do zaoferowania. Niektóre z kluczowych miejsc, do których można się dostać w systemie Metromover, to AmericanAitives Arena, Bayside Market Place i Brickell City Center.

System Metromover rozpoczął obsługę wewnętrznej pętli 17 kwietnia 1986 roku, a w 1994 roku została ona rozszerzona o pętle Omni i Brickell. Początkowo przejazd kolejką kosztował 25 centów, jednak szybko zdano sobie sprawę, że koszt pobrania opłaty prawie przekroczył przychody z kolejki. Z biletu zrezygnowano także ze względu na fakt, że płatne przejazdy Metromover prawdopodobnie doprowadziłyby do większej liczby przejazdów Metrorail.

Koszt budowy systemu wyniósł około 153,3 mln dolarów. Z kolei codziennie korzysta średnio ponad 30 tys. ludzi.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5