Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro zabezpieczy tory odstawcze w tunelach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-09-09 09:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro zabezpieczy tory odstawcze w tunelach
Tory odstawcze stacji A-23 Młocinyfot. WU
Metro Warszawskie planuje podnieść poziom zabezpieczeń w torach odstawczych znajdujących się w tunelach. – Pojawią się urządzenia, które automatycznie wykryją ruch w strefie chronionej – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik spółki. Zdarza się, że osoby niepowołane pokonują dotychczasowe zabezpieczenia, a odstawiany tabor staje się przedmiotem ataku grafficiarzy.

Mimo monitoringu stacyjnego zdarza się, że do przestrzeni technicznych metra, w tym torów odstawczych, przenikają niepowołane osoby. Najczęściej są to grafficiarze, który chcą zamalować stojący tam tabor. Metro Warszawskie prowadzi politykę zero tolerancji i „ozdobione” pociągi są od razu zdejmowane z linii.

Metro Warszawskie planuje podwyższenie zabezpieczeń w torach odstawczych stacji A-1 Kabaty, A-7 Wilanowska, A-11 Politechnika i A-18 Plac Wilsona. – Pojawią się urządzenia, które automatycznie wykryją ruch w strefie, w której nie powinny przebywać osoby niepowołane. To przedsięwzięcie było planowane od kilku lat. Testowaliśmy różne rozwiązania. W ciągu ostatniego roku była opracowywana specyfikacja zamówienia. System ma zapewnić ochronę przed wtargnięciem osób niepowołanych. Jednocześnie takie osoby trzeba ochronić przed brakiem rozwagi z ich strony – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Wskazuje tutaj trzecią szynę pod napięciem. – Przy czym graffiti to najmniej drażliwe zagrożenie – zaznacza rzecznik.

System tzw. smart kamer ma rozpoznawać przypadki wtargnięcia od strony stacji, jej podperonia, jak i od strony wylotu tuneli. Informacje o bezprawnej ingerencji będą przekazywane bezpośrednio do centrum monitoringu Służby Ochrony Metra w postaci obrazu i alarmu dźwiękowego. Kamery muszą pracować w całkowitej ciemności i pomijać obiekty jadące.

Pierwszy przetarg został unieważniony – nie wpłynęła żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu. Spółka zapowiada jednak powtórzenie postępowania.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Wyczyszczą stropy mokotowskich stacji

Przestrzeń

Metro: Wyczyszczą stropy mokotowskich stacji

Witold Urbanowicz 09 września 2014

Ile schodów jest w metrze? Możecie to sprawdzić

Przestrzeń

Ile schodów jest w metrze? Możecie to sprawdzić

Justyna Urbaniak 05 września 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5