Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Aby zbudować przejście, wcale nie trzeba zamykać Średnicy na cztery miesiące

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-04-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Aby zbudować przejście, wcale nie trzeba zamykać Średnicy na cztery miesiące
Projekt budowlany stacji C-14 Stadion zakłada budowę przejścia podziemnego na drugą stronę nasypu kolejowej linii średnicowej. Budowniczowie metra chcieli ją zamknąć aż na cztery miesiące. Specjaliści podpowiadają: można to zrobić znacznie szybciej.

O problemach z budową przejścia na Stadionie pisaliśmy w okolicach połowy marca, niedawno tematem zajęła się też Gazeta Stołeczna. Wykonawca metra chciał wyłączenia ruchu na wszystkich torach tej kluczowej trasy kolejowej, wyjaśniając to stanem nasypu. Jednak na tak długi paraliż nie zgodzili się kolejarze i zaproponowali etapowe wyłączanie torów oraz wykorzystanie innych planowych zamknięć. Natomiast nasi czytelnicy zastanawiali się, czy inwestycji nie da się zrealizować znacznie szybciej.

Propozycja wykonawcy metra zaskoczyła też specjalistów z branży budowlanej. - Naszym zdaniem przedstawiony w prasie planowany czas zamknięcia linii średnicowej jest długi i mógłby zostać ograniczony poprzez zastosowanie nowoczesnych metod budowy, na przykład z użyciem elementów prefabrykowanych - mówi Andrzej Kasprzak z firmy Mosty Gdańsk.

Kasprzak powołuje się przy tym na doświadczenie firmy, którą reprezentuje, w realizacji podobnych przedsięwzięć. - Jedną z możliwości mogłoby być zastosowanie technologii nasuwania tunelu - podpowiada Andrzej Kasprzak. Taką metodę - według projektu firmy Mosty Gdańsk - wykorzystano przy budowie tunelu pod linią kolejową Warszawa - Kunowice w ciągu ulicy Nowolazurowej w Warszawie. Zadanie realizował Strabag przy współpracy z firmą Freyssinet, która odpowiedzialna była za dostarczenie i zrealizowanie technologii nasuwania. - Dzięki takiemu rozwiązaniu udało nam się skrócić okres zamknięcia linii kolejowej do jedynie dwóch tygodni - podkreśla Kasprzak.

Przedstawiciel firmy Mosty Gdańsk zastrzegają, że sugestie oparte są na szczątkowych informacjach - bez dostępu do dokumentacji projektowej nie da się wybrać technologii ani oszacować czasu realizacji inwestycji. Tymczasem problem budowy przejścia cały czas pozostaje nierozwiązany - do tej pory nie zapadły żadne wiążące ustalenia w tej sprawie.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5