Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Mercedesy i solarisy dla Warszawy?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-03-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Mercedesy i solarisy dla Warszawy?
fot. MZA Warszawa/FacebookMercedes Conecto
Wśród otwartych w poniedziałek ofert na 60 przegubowych i 20 zwykłych autobusów dla MZA Warszawa najniższą cenę na dłuższe pojazdy zaproponował Evo Bus Polska. Z kolei największe szanse na dostawę autobusów MAXI ma Solaris. O rozstrzygnięciu mogą jednak zdecydować kryteria pozacenowe.

W przetargu ogłoszonym na początku roku, w którym termin otwarcia ofert przesuwano dwukrotnie z powodu pytań zainteresowanych firm, zamówienie podzielono na dwie części. Osobne oferty przyjmowano na przegubowce, osobne na autobusy 12-metrowe. To najprawdopodobniej największe tegoroczne zamówienie w Warszawie.

Na przegubowce złożono dwie oferty. Evo Bus Polska, który jest dystrybutorem autobusów marki Mercedes, zaproponował za 60 autobusów przegubowych cenę 90 700 200 zł brutto. Oferta Solarisa jest o ponad 1,1 mln zł wyższa.

Z kolei jeśli chodzi o zamówienie na autobusy 12-metrowe to zgłoszono cztery oferty. Solaris zaproponował pojazdy z najniższą ceną. Za 20 takich autobusów żąda 20 988 720 zł, Solbus zażądał o 1,1 mln zł więcej, z kolei Evo Bus o blisko 1,7 mln zł więcej. Oferta MAN Truck&Bus przewyższa ofertę Solarisa o ponad 5,5 mln zł. Różnice są na tyle niewielkie, że o ostatecznym rozstrzygnięciu mogą zdecydować kryteria pozacenowe – techniczne i związane z ekologią, które w sumie stanowią 18% wagi oceny ofert.

– Nowe autobusy mają się pojawić w stolicy w ciągu 24 tygodni od dnia podpisania umowy – tłumaczy Adam Stawicki, rzecznik MZA. – Podobnie jak dotychczas nowy tabor Miejskich Zakładów Autobusowych będzie miał jeden z najlepszych standardów wyposażenia w Europie. Pojazdy będą oczywiście w pełni niskopodłogowe, monitorowane, klimatyzowane, wyposażone w elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną, oznakowanie dla osób niewidomych oraz biletomaty – dodaje.

Więcej o ofertach i przetargu przeczytasz w Monitorze.



Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Gminy a kolej – studium przypadku

Prawo & Finanse

Gminy a kolej – studium przypadku

Paweł Rydzyński 02 kwietnia 2023

Szklarska Poręba uruchomiła komunikację miejską

Komunikacja

Zobacz również:

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Władze Warszawy: Jesteśmy otwarci na postulaty kierowców MZA

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Gminy a kolej – studium przypadku

Prawo & Finanse

Gminy a kolej – studium przypadku

Paweł Rydzyński 02 kwietnia 2023

Szklarska Poręba uruchomiła komunikację miejską

Komunikacja

Zobacz również:

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Władze Warszawy: Jesteśmy otwarci na postulaty kierowców MZA

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5