Partnerzy serwisu:
Mobilność

Malaga. Alstom też chce ładować autobusy z jezdni

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Alstom zaprezentował dziś w Maladze swoje najnowsze innowacyjne rozwiązanie w zakresie systemów zasilania naziemnego SRS, przeznaczone dla autobusów elektrycznych. Premiera odbyła się na przystanku autobusowym zlokalizowanym przed wejściem do Instytutu Inżynierii Uniwersytetu w Maladze w ramach projektu pilotażowego PALOMA. System wyposażono w zasilanie o mocy 200kW. Jest kompatybilny z dwunastometrowym autobusem elektrycznym Linkker obsługującym linię autobusową nr 1, należącym do lokalnego przewoźnika EMT.

PALOMA (Prototype for Alternative Operation of Mobility Assets) to projekt pilotażowy współfinansowany z UE w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz funduszy hiszpańskiego Centrum Rozwoju Technologii Przemysłowych (CDTI). Alstom przewodniczy konsorcjum, w którego skład wchodzą Endesa, hiszpański dostawca mediów, oraz Mansel, wykonawca systemów elektryfikacji. Współpracuje też z władzami miasta, przewoźnikiem EMT Malaga i Uniwersytetem w Maladze. Celem projektu jest opracowanie pierwszego na świecie prototypu automatycznego systemu szybkiego zasilania naziemnego, umożliwiającego pracę w pełni zelektryzowanych autobusów.

SRS to przewodowy, naziemny system zasilania stacjonarnego umożliwiający automatyczne zasilanie wyposażenia pokładowego z poziomu nawierzchni w ciągu zaledwie kilku minut w trasie, podczas postoju na przystanku lub podczas przerwy na zajezdni. To naziemne rozwiązanie nie wymaga instalacji napowietrznej infrastruktury w miastach, dzięki czemu pozwala zachować architektoniczną estetykę krajobrazu miejskiego. Z kolei w przypadku zajezdni system SRS pozwala uniknąć kosztów związanych z budową napowietrznej sieci trakcyjnej.



Dzięki dostępowi do systemu z poziomu pokładu dostosowanemu do istniejących kanałów w warsztatach, zapewnia maksymalną łatwość utrzymania. System SRS jest interoperacyjny. Został opracowany tak, aby mógł być wykorzystywany we flotach różnych rodzajów autobusów. Nie jest to zastrzeżona technologia, więc nadaje się do wykorzystania niezależnie od producenta czy zmian w technologiach akumulatorowych.

SRS dla autobusów elektrycznych powstał w oparciu o technologię zasilania statycznego SRS Alstomu dla pociągów, która jest już stosowana w Nicei we Francji, gdzie okazała się skutecznym rozwiązaniem. Od ponad 15 lat Alstom opracowuje i wdraża rozwiązania z zakresu zasilania bez sieci trakcyjnej, umożliwiające pełną integrację architektoniczną tramwajów w historycznych centrach miast. Systemy APS i SRS zostały już dostarczone do 12 miast na całym świecie, gdzie dotychczas umożliwiły tramwajom pokonanie ponad 40 milionów kilometrów tras.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

MPK Kraków stawia na Solarisa

Komunikacja

MPK Kraków stawia na Solarisa

Paulina Piziorska 06 czerwca 2025

Jastrzębie-Zdrój wybiera elektrobusy od Solarisa

Komunikacja

Jastrzębie-Zdrój wybiera elektrobusy od Solarisa

Przemysław Farsewicz 06 czerwca 2025

Warszawa: Plac Centralny – zielona przestrzeń w sercu miasta

Przestrzeń

Zobacz również:

Alstom pokazuje, jak produkuje w Chorzowie Coradie Max [zdjęcia]

Mobilność

Alstom pokazuje, jak produkuje w Chorzowie Coradie Max [zdjęcia]

Daniel Siwak 03 listopada 2024

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Komunikacja

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 24 października 2024

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Komunikacja

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Przemysław Farsewicz 31 marca 2024

Pozostałe z wątku:

MPK Kraków stawia na Solarisa

Komunikacja

MPK Kraków stawia na Solarisa

Paulina Piziorska 06 czerwca 2025

Jastrzębie-Zdrój wybiera elektrobusy od Solarisa

Komunikacja

Jastrzębie-Zdrój wybiera elektrobusy od Solarisa

Przemysław Farsewicz 06 czerwca 2025

Warszawa: Plac Centralny – zielona przestrzeń w sercu miasta

Przestrzeń

Zobacz również:

Alstom pokazuje, jak produkuje w Chorzowie Coradie Max [zdjęcia]

Mobilność

Alstom pokazuje, jak produkuje w Chorzowie Coradie Max [zdjęcia]

Daniel Siwak 03 listopada 2024

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Komunikacja

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 24 października 2024

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Komunikacja

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Przemysław Farsewicz 31 marca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij