Londyński zarządca transportu Transport for London (TfL) poszukuje pomysłów na zagospodarowanie od lat nieczynnych stacji metra. Pod powierzchnią miasta jest ich kilkadziesiąt. TfL liczy, że niebawem znajdzie się chętny na zagospodarowanie stacji Down Street.
Stacja metra Down Street jest jedną z siedmiu nieczynnych stacji, które architekci ze słynnego londyńskiego biura projektowego Carmody Groarke określili jako "mające ogromny potencjał do tego, aby posłużyć do prowadzenia komercyjnej działalności przynoszącej duże zyski.
Stacja Down Street została otwarta na linii Great Northern Piccadilly & Brompton 15 marca 1907 roku. Zamknięto ją 22 maja 1932 roku, z powodu niewielkiej liczby pasażerów wsiadających i wysiadających na Down Street. Zlokalizowana pomiędzy dzielnicami Green Park i Hyde Park stacja miała dać lepszy dostęp londyńczykom do rozrastającej się sieci metra. W czasie drugiej wojny światowej stacja służyła m.in. Winstonowi Churchillowi jako kryjówka. Pomimo faktu zamknięcia stacji ponad 80 lat temu, Down Street nadal należy do Transport for London. Planowana umowa najmu stacji obejmowałaby tylko jej część, ponieważ fragment obiektu jest niezbędny do funkcjonowania linii, ale TfL liczy, że można bez problemu połączyć komercję z działalnością przewozową. Władze TfL wierzą, że wynajęcie obiektu na cele komercyjne mogłoby przynieść niemałe zyski.
Graeme Craig, dyrektor ds. komercyjnego rozwoju w TfL liczy, że kombinacja przestrzeni, historii i lokalizacji, mogą przynieść niespodziewane efekty jeśli chodzi o przyszłość stacji. - Szukamy partnera z wyobraźnią, który w stacji zobaczy potencjał oraz który będzie miał zdolność do zrealizowania swojej wizji.
Down Street. fot. Transport for LondonW minionym roku rozwiązano problem nieczynnej od kilkudziesięciu lat stacji Brompton Road. Linia znajduje się na linii Piccadilly. Została oficjalnie otwarta 15 grudnia 1906 roku, jednak nie funkcjonowała zbyt długo, gdyż zamknięto ją jeszcze przed wybuchem II wojny światowej. Nigdy nie cieszyła się wysoką frekwencją pasażerów, a dodatkowo podróżnych odbierała jej zlokalizowana niedaleko stacja Knightsbridge. W czasie wojny służyła jako tajne centrum dowodzenia dla wojska. W kolejnych latach obiekt zmieniał użytkowników. W ostatnim czasie stacja należała do Ministerstwa Obrony. Na przestrzeni lat były różne koncepcje zagospodarowania nieczynnego obiektu. Jedna z nich zakładała utworzenie w budynku restauracji. Planowano także zlokalizowanie w nim muzeum londyńskiej straży pożarnej. Na sprzedaż budynek wystawiono w połowie 2013 roku. W budynku mają zostać zlokalizowane nowoczesne apartamenty.