Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Londyn: smog w metrze. Powietrze gorsze niż na ulicach

Dalej Wstecz
Autor:

Tomasz Kościelny

Data publikacji:
2019-02-24 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Standard.co.uk/Citylab/Evening Standard

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Londyn: smog w metrze. Powietrze gorsze niż na ulicach
Fot. Chris Sampson, CC BY 2.0/Wikimedia Commons
Poziom szkodliwych pyłów nawet trzydziestokrotnie wyższy niż na londyńskich ulicach – takie informacje płyną ze specjalnego raportu Komitetu ds. Medycznych Skutków Zanieczyszczeń Powietrza, który szczegółowo przeanalizował skład powietrza londyńskiego metra. Raport został przekazany brytyjskiemu zarządcy transportu. Teraz urzędnicy zastanawiają się, jak rozwiązać ten niepokojący problem stolicy Wielkiej Brytanii.

Biorąc pod uwagę, że istnieją silne dowody na to, iż zarówno długotrwałe, jak i krótkotrwałe narażenie na zanieczyszczenia cząstkami stałymi w otaczającym powietrzu jest szkodliwe, istnieje duże ryzyko dla zdrowia pasażerów – czytamy w raporcie Komitetu ds. Medycznych Skutków Zanieczyszczeń Powietrza, który trafił do zarządcy metra – Transport for London. Badania wykazały, że najwyższy poziom pyłu zawieszonego PM 2.5 występuje na peronach linii Northern. Jest to najgłębiej położona linia w Londynie. Na stacji Hampstead średni poziom pyłu wynosi 492 mikrogramy w metrze sześciennym powietrza, podczas gdy na ulicach miasta jest to średnio 16 mikrogramów w metrze sześciennym.

Pyły w tunelach oraz na stacjach pochodzą m.in. z cząstek uwalnianych z kół, z klocków hamulcowych, a nawet cząstek odzieży noszonej przez pasażerów. Ciągły ruch pociągów zapewnia wzniecanie tych cząstek. U źródła problemu leży przede wszystkim to, że sieć jest położona głęboko pod ziemią, a tunele i stacje nie mają odpowiedniej wentylacji. Sytuacja najlepiej wygląda w płytko położonych linii, które mają szansę na lepszą wymianę powietrza, bo np. częściowo biegną po powierzchni ziemi.

Komitet zalecił dalsze badanie stężenia pyłów w tunelach metra. Na szkodliwe dla ludzi substancje składają się w dużej mierze metale – inaczej niż w przypadku ulic, gdzie dominują cząstki na bazie węgla. TfL będzie prowadzić monitoring jakości powietrza, a jednocześnie zarządca transportu będzie zastanawiał się, co zrobić, by obniżyć ilość zawartych w nim pyłów.

Z badań wynika, że podróżni, którzy korzystają z autobusów, odbywający średnio dwuipółkrotnie dłuższą podróż niż podziemną koleją, i tak będą narażeni na znacznie mniejszą ilość szkodliwych pyłów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Smog to kłopot, ale informowanie o nim zaniedbano

Przestrzeń

Smog to kłopot, ale informowanie o nim zaniedbano

Jakub Dybalski 21 lutego 2019

Warszawa powołuje „Biuro ds. smogu”

Przestrzeń

Warszawa powołuje „Biuro ds. smogu”

jd/inf. pras. 12 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5