Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Londyn. Burmistrz zakaże budowy nowych parkingów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-11-29 16:36
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Londyn. Burmistrz zakaże budowy nowych parkingów
fot. Peter Trimming/geograph.co.uk, lic.CCBY-SA2.0
Przedstawiony dziś plan burmistrza Londynu Sadiqa Khana, który w najbliższym czasie ma trafić do konsultacji społecznych, zakłada zakaz budowy nowych miejsc parkingowych w budynkach mieszkalnych i parkingów przy budynkach biurowych. Zastąpią je parkingi rowerowe. To kolejny z londyńskich sposobów na walkę z zanieczyszczeniem powietrza i zatłoczeniem miasta.

W ogólnym zarysie pomysł zakłada zakaz budowy przestrzeni parkingowej zarówno w nowych budynkach mieszkalnych jak i tych z powierzchnią biurową w większej części brytyjskiej stolicy, chodzi o te miejsca, które w zadowalający sposób są obsługiwane transportem publicznym. Wyjątkiem mają być niezbędne miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. W zamian znacznie więcej ma powstawać infrastruktury przeznaczonej dla rowerów.

– Generalnym celem jest zmiana sposobu, w jaki korzystamy z infrastruktury w mieście. Chodzi o to, by jeżdżenie na rowerze i chodzenie stało się bezpieczną i realną alternatywą, dla milionów codziennych podróży odbywanych w inny sposób – powiedział Khan w środę.

„The Times”, który o zarysie planu poinformował już wczoraj wskazuje, że celem burmistrza jest podniesienie odsetka podróży pieszych, rowerowych i transportem publicznym z obecnych 64 proc. do 80 proc. w ciągu najbliższych 25 lat. To miałoby oznaczać o 3 mln podróży samochodem mniej każdego dnia.

To nie jest jedyny element przekształcenia Londynu w miasto mniej uzależnione od samochodu. Od miesiąca w strefie płatnego wjazdu w Londynie obowiązuje osobna opłata (10 funtów za dzień) dla aut, które nie spełniają normy emisji spalin Euro 4, co w praktyce dotyczy aut starszych niż dziesięć lat. Oxford Street, jedna z najważniejszych ulic miasta, zostanie w ciągu kilku najbliższych lat przekształcona w deptak.

Khan rozwija też program budowy rowerostrad („Super CycleHighways”), już dziś dziennie notuje się w stolicy Wielkiej Brytanii 600 tys. podróży rowerowych, czyli jedną siódmą podróży odbywanych metrem. Dla porównania, w Warszawie metro obsługuje dziennie nieco ponad 600 tys. pasażerów a liczbę podróży rowerowych, według tegorocznych badań, szacuje się na ok. 75 tys. dziennie.

Londyn nie jest pierwszym miastem, które rezygnuje z parkingów. Oslo zapowiedziało w tym roku nie tylko zakaz budowy nowych, ale likwidację do 2019 r. istniejących miejsc parkingowych na ulicach w centrum miasta.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Środa Wlkp. kontra sąd. Parking płatny w soboty

Prawo & Finanse

Środa Wlkp. kontra sąd. Parking płatny w soboty

Kasper Fiszer 15 listopada 2017

Kraków. Wojna o 3 tys. miejsc parkingowych

Przestrzeń

Kraków. Wojna o 3 tys. miejsc parkingowych

Jakub Dybalski 21 września 2017

Warszawa. Przetarg na pierwszy z małych podziemnych parkingów

Przestrzeń

Warszawa. Przetarg na pierwszy z małych podziemnych parkingów

jd/inf. pras. 08 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5