Partnerzy serwisu:
Mobilność

Łódź: Więcej „pit stopów” dla rowerów

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2018-02-15 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Więcej „pit stopów” dla rowerów
fot. Stef Brajter, Urząd Miasta Łodzi
Do początku kwietnia na łódzkich ulicach stanie kolejnych 10 samoobsługowych stacji naprawczych dla rowerzystów. Lokalizacje obiektów, zwanych przez urzędników „rowerowymi pit stopami”, wybrali w plebiscycie mieszkańcy. Wartość projektu, przegłosowanego przez łodzian w budżecie obywatelskim, to 45 tysięcy złotych.

Pod względem funkcjonalności samoobsługowe stacje naprawcze mają przypominać te, z których można korzystać na łódzkich ulicach już dziś. Są one wyposażone w ręczny kompresor i przymocowane stalowymi linkami podstawowe narzędzia, takie jak klucz płaski i nastawny, klucze imbusowe w różnych rozmiarach, śrubokręty oraz łyżki do opon. Przydatnym elementem jest też uchwyt pozwalający na zawieszenie roweru za ramę nad ziemią w celu łatwiejszego dokonywania napraw.

Łatwiej usuwać awarie

– Każdy, kto korzysta z roweru jako środka poruszania się na co dzień, wie, że zdarzają się awarie. Taka stacja pozwoli np. na zdemontowanie koła i wymianę uszkodzonej dętki. To przykład drobnej zmiany, która jednak pozwoli wielu rowerzystom lepiej funkcjonować – mówi wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Paweł Bliźniuk.

Dotychczas w Łodzi na terenach miejskich działało 9 „rowerowych pit stopów”. Większość z nich została postawiona jako nagrody dla drużyn firmowych, szkolnych czy uczelnianych, które uzyskały najlepsze wyniki w konkursie European Cycling Challenge. Ustawienie stacji na placu pod siedzibą Urzędu Marszałkowskiego w pobliżu skrzyżowania al. Piłsudskiego i ul. Sienkiewicza było natomiast inicjatywą Urzędu Miasta. Większość z nich znajduje się w centrum lub w jego pobliżu (jak ta pod bursą szkolną przy ul. Drewnowskiej), choć zdarzają się także lokalizacje na peryferiach miasta, jak róg Zgierskiej i Pojezierskiej albo al. Ofiar Terroryzmu. Uzupełnieniem są stacje naprawcze wystawiane przez podmioty prywatne – za przykład może posłużyć centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura.

Na osiedlach i przy DDR

Stacje, o których rozmieszczeniu zdecydowali łodzianie w zakończonym głosowaniu za pośrednictwem platformy internetowej Vox Populi, w dużym stopniu uzupełniają luki w dotychczasowej sieci. Najwięcej, bo 594 głosów uzyskała propozycja umieszczenia stacji na rogu al. Mickiewicza i al. Jana Pawła II, przy drodze rowerowej z centrum na Retkinię i Parku Poniatowskiego oraz w pobliżu dworca Łódź Kaliska. 542 głosujących poparło lokalizację „pit stopu” przy skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i al. Śmigłego-Rydza, u zbiegu ważnych tras rowerowych na Widzew i na Dąbrowę. Inne ważne węzły komunikacyjne, w których zostaną umieszczone stacje, to Rondo Lotników Lwowskich skrzyżowanie Inflancka – Łagiewnicka oraz Rondo Solidarności w pobliżu kampusu Uniwersytetu Łódzkiego i osiedla studenckiego. Wiele spośród stacji powstanie na dużych osiedlach, które dotychczas były ich pozbawione: dwie pojawią się na Retkini i Karolewie, dwie na Teofilowie i Żabieńcu, jedna na Starym Widzewie.

– Stacje naprawcze powinny być gotowe już na rozpoczęcie sezonu rowerowego, czyli z początkiem kwietnia. Będzie to zatem jedno z pierwszych zadań, zrealizowanych w tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego – zapowiada Paulina Cyniak z Zarządu Dróg i Transportu. Przetarg na dostawę i montaż urządzeń jest w toku. Do ZDiT wpłynęły trzy oferty, z których każda mieści się w założonym budżecie. Cyniak zapowiedziała także przegląd techniczny istniejących już stacji, z których część ulega uszkodzeniom z powodu aktów wandalizmu lub naturalnego zużycia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gdańsk podpisał umowę z Pesą na 15 tramwajów Jazz Duo

Prawo & Finanse

Gdańsk podpisał umowę z Pesą na 15 tramwajów Jazz Duo

Jakub Dybalski 15 lutego 2018

Nysa powtarza przetarg na autobusy, w tym jeden elektryczny

Komunikacja

Nysa powtarza przetarg na autobusy, w tym jeden elektryczny

Jakub Dybalski 15 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5