Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Tak będzie wyglądała Trasa W-Z

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-05-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź: Tak będzie wyglądała Trasa W-Z
mat. UM Łódź
Władze Łodzi zaprezentowały dziś wizualizacje centralnego odcinka tramwajowej Trasy W-Z (linia nr 10) po przebudowie. - Dzięki nowej trasie przewozy zwiększą się o 40 tys. osób dziennie - przewiduje prezydent miasta Hanna Zdanowska.

Inwestycja ma zacząć się jesienią bieżącego roku i zakończyć do czerwca 2015 r. Projekt przewiduje wymianę i budowę od podstaw łącznie 18,5 km torów, z czego ok. 4 km będzie liczył nowy odcinek wzdłuż Rokicińskiej i Hetmańskiej na Olechów. Pętlę zaplanowano w pobliżu fabryki Della przy alei Ofiar Terroryzmu 11 września.

Największe zmiany nastąpią na odcinku centralnym. Na skrzyżowaniu Al. Mickiewicza z ul. Piotrkowską i Kościuszki powstanie Dworzec Tramwajowy Centrum - zintegrowany punkt przesiadkowy dla tramwajów Trasy W-Z i Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Przesiadka między pojazdami kursującymi po dwóch najważniejszych liniach miasta, która obecnie wymaga długich spacerów i zajmuje nawet kilka minut, po remoncie będzie możliwa po przejściu z peronu na peron pod wspólną wiatą. Budowa przystanku będzie możliwa dzięki skanalizowaniu ruchu samochodowego na odcinku Kilkńskiego-Wólczańska w ukrytym tunelu. Powstanie też nowy odcinek torowiska w jezdni ul. Piotrkowskiej między Żwirki a Mickiewicza. Wykonawcą centralnego odcinka będzie firma Mosty-Łódź.



Nowe rozwiązania mają być przyjazne dla pasażerów. Najważniejsze innowacje to ułatwienie przesiadek (według UMŁ, Dworzec Tramwajowy Centrum będzie jednym z czterech punktów przesiadkowych na całej trasie) i dojścia na perony (przejście podziemne na skrzyżowaniu Piotrkowska-Mickiewicza ulegnie likwidacji, a jego miejsce zajmie przejście w połowie jezdni). Po trasie mają kursować też niskopodłogowe tramwaje.

Pierwszy etap inwestycji będzie kosztował ponad 300 mln zł. Za całość miasto zapłaci 630 mln zł. Część kosztów zostanie opłacona z funduszy europejskich.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5