Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Poszerzenie Inflanckiej droższe o 10 milionów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-02-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź: Poszerzenie Inflanckiej droższe o 10 milionów
fot. Polimerek, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsRynek Starego Miasta
Na początku tygodnia łódzki Zarząd Dróg i Transportu podał do wiadomości publicznej koszty ofert złożonych przez potencjalnych wykonawców przebudowy ul. Inflanckiej (DK1, DK72). Okazało się, że najtańsza z nich jest o prawie 10 mln zł droższa, niż założyli miejscy urzędnicy (40 milionów wobec trochę ponad 30). Magistrat postanowił zwrócić się do Rady Miejskiej z apelem o przyznanie dodatkowych środków, by można było podpisać umowę z najtańszym oferentem. Radni przychylili się do sugestii.

- Projekt zakłada przebudowę ul. Inflanckiej na odcinku ok. 2 km, poza tym remont trzech pobliskich ulic: Warszawskiej od Łagiewnickiej do wiaduktu kolejowego, Zagajnikowej i Spornej do ul. Wojska Polskiego - wylicza wicedyrektor ZDiT Katarzyna Mikołajec. - W ich przypadku będą to remonty obejmujące tylko wymianę nawierzchni, regulację chodników i krawężników. Natomiast Inflancka będzie poszerzona: od Strykowskiej do Zagajnikowej do 2 jezdni po 2 pasy, na dalszym odcinku do Łagiewnickiej do 2 jezdni po 3 pasy. Trzeci z nich będzie przeznaczony pod pas dedykowany dla autobusów, tzw. buspas - wyjaśnia wicedyrektor. W przeciwnym wypadku, jej zdaniem, byłoby konieczne wykonanie zatok przystankowych dla autobusów, które i tak stałyby w korkach.


Większy widok mapy

Właśnie planowane poszerzenie ulicy wzbudza sprzeciw części łodzian. - To ostatni moment na zaprzestanie planów budowy “autostrady” w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Nie jest prawdą, aby tworzące się tam korki, były tak duże, że należy rozszerzyć jezdnię do 3 pasów, w każdą stronę. Co więcej, ruch zostanie na ulicy zdecydowanie ograniczony, gdy pod koniec 2016 roku zostanie otworzona autostrada A1 - argumentuje mieszkaniec pobliskiego osiedla Wojciech Kuczyński. Kolejnym powodem sprzeciwu przed planowaną inwestycją jest konieczność wycięcia starych kasztanowców, stanowiących charakterystyczny element ulicy. Zdaniem autora listu otwartego do łódzkich radnych i lokalnych mediów, rezygnacja z 3 pasów ruchu pozwoliłaby ponadto zamknąć remont w planowanym pierwotnie kosztorysie.

- Konieczność poszerzenia wykazały badania ruchu. Natężenie na odcinku Zagajnikowa - Łagiewnicka to średnio 1800 samochodów na dobę - odpowiada K. Mikołajec. ZDiT planuje też poszerzenia na lewoskręty przy skrzyżowaniach, budowę dróg rowerowych oraz nasadzenia zastępcze w zamian za wycięte podczas inwestycji drzewa. Podczas przebudowy Ronda Powstańców 1863 r. (skrzyżowanie Łagiewnickiej, Strykowskiej i Julianowskiej) ulegnie zmianie układ pętli autobusowej, przez którą będą mogły przejeżdżać także samochody. Modernizacji - według wicedyrektor ZDiT - ma ulec także torowisko tramwajowe wzdłuż ul. Warszawskiej na odcinku od Łagiewnickiej do wiaduktu kolejowego.

Przebudowa Inflanckiej i remonty przyległych ulic mają zakończyć się w październiku bieżącego roku.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Samochody nie uratują nas przed pandemią

Mobilność

Samochody nie uratują nas przed pandemią

Roman Czubiński 09 grudnia 2020

USA. Volkswagen sprawdza ile miejsca zajmuje 300 tys. aut

Przestrzeń

Kolcami w ptaki dla dobra… samochodów

Przestrzeń

Kolcami w ptaki dla dobra… samochodów

Magdalena Zygmunt 01 stycznia 2018

Warszawiacy lubią samochody, ale… chętnie by się ich pozbyli

Komunikacja

Warszawa. Dwa auta na gospodarstwo domowe to norma

Mobilność

Warszawa. Dwa auta na gospodarstwo domowe to norma

Jakub Dybalski 05 września 2017

Trudno zarządzać miastem opartym na ruchu samochodowym

Mobilność

Trudno zarządzać miastem opartym na ruchu samochodowym

Agnieszka Serbeńska 16 czerwca 2016

Zobacz również:

Samochody nie uratują nas przed pandemią

Mobilność

Samochody nie uratują nas przed pandemią

Roman Czubiński 09 grudnia 2020

USA. Volkswagen sprawdza ile miejsca zajmuje 300 tys. aut

Przestrzeń

Kolcami w ptaki dla dobra… samochodów

Przestrzeń

Kolcami w ptaki dla dobra… samochodów

Magdalena Zygmunt 01 stycznia 2018

Warszawiacy lubią samochody, ale… chętnie by się ich pozbyli

Komunikacja

Warszawa. Dwa auta na gospodarstwo domowe to norma

Mobilność

Warszawa. Dwa auta na gospodarstwo domowe to norma

Jakub Dybalski 05 września 2017

Trudno zarządzać miastem opartym na ruchu samochodowym

Mobilność

Trudno zarządzać miastem opartym na ruchu samochodowym

Agnieszka Serbeńska 16 czerwca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5