Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Łódź. Bukmacherzy: Tunel średnicowy nie powstanie w terminie

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-09-20 10:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź. Bukmacherzy: Tunel średnicowy nie powstanie w terminie
fot. Zorro2212, lic. CC BY-SA 4.0.Łódź Fabryczna z lotu ptaka
W ofercie jednej z firm bukmacherskich pojawiła się możliwość obstawiania terminu oddania do użytku tunelu średnicowego w Łodzi. Co ciekawe, według specjalistów od ryzyka „łódzkie metro”, które ma powstać do 2022 r. nie zostanie oddane w terminie. Za złotówkę postawioną na to, że to się uda, można wygrać 2,5 zł. Za obstawienie, że termin nie zostanie dotrzymany – tylko 1,4 zł.

W poniedziałek PKP PLK wybrały zwycięską ofertę na budowę tunelu średnicowego w Łodzi. Zbuduje go konsorcjum Energopolu i PBDiM, które okazało się najlepsze w starciu sześciu firm. Przetarg kilkakrotnie się przeciągał. Cztery oferty odrzucono, bo nie spełniły wymagań, a zwycięzcy nieznacznie pokonali konsorcjum Astaldi i Torpolu. PKP PLK planowały wydać na budowę 2,17 mld zł brutto. Energopol i PBDiM wydrążą tunel za 1,59 mld zł.

Tunel jest nazywany namiastką łódzkiego metra nie tylko dlatego, że to inwestycja porównywalna skalą pracy i nakładów finansowych z drążeniem podziemnej kolei w Warszawie. Biegnąc pod centrum miasta, połączy dwa łódzkie dworce – Kaliską i Fabryczną. Między nimi powstaną dwie stacje pośrednie, które sprawią, że bardzo wygodnie będzie można poruszać się pociągami po centrum miasta. Dla otwartej niedawno nowej Łodzi Fabrycznej stworzy nowe możliwości, bo dworzec ma w tym momencie charakter końcowy, a tak stanie się przelotowym, mogącym obsługiwać pociągi w kierunkach w tym momencie niedostępnych.

Według władz miasta docelowo przez tunel pociągi mają przejeżdżać z częstotliwością nawet raz na 10 minut, czyli będzie to trasa obciążona tak, jak klasyczna miejska kolej. Dla Łodzi data 2022 r. jest istotna, bo właśnie w tym roku miasto będzie gościć wystawę Expo, która ma być obsługiwana koleją. W jej trakcie częstotliwość pociągów w tunelu średnicowym ma się podwoić.

W ten termin nie wierzą jednak bukmacherzy z STS, czyli jednej z największych polskich firm z tej branży. W zakładach dotyczących wydarzeń społecznych zaproponowano graczom zakład o to, czy tunel powstanie do 2022 r., a także czy do końca obecnego roku zostanie podpisana umowa z wykonawcą (zwycięskie konsorcjum wybrano, ale firmy startujące w przetargu mogą oprotestować jego wyniki). W tym przypadku bukmacher raczej spodziewa się że to się uda (1.60 na tak, 2.05 na nie).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Powstanie tunel średnicowy. Jak Łódź wykorzysta szansę?

Mobilność

Powstanie tunel średnicowy. Jak Łódź wykorzysta szansę?

Roman Czubiński 11 czerwca 2017

Adamczyk: Umowa na łódzki tunel zapewne we wrześniu

Komunikacja

Adamczyk: Umowa na łódzki tunel zapewne we wrześniu

Roman Czubiński 21 maja 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5