Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź – Warszawa: Konkurencja znów się zwiększa

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-04-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź – Warszawa: Konkurencja znów się zwiększa
fot. KF
Oferta komunikacji autobusowej pomiędzy Łodzią a Warszawą znów się rozszerza. Sześć kursów dziennie połączy łódzki Dworzec Kaliski bezpośrednio z centrum stolicy. Autobusy dodatkowo obsłużą też warszawskie lotnisko im. F. Chopina. O jedno zwiększy się także liczba połączeń do Modlina.

Liczba pociągów pomiędzy Łodzią a Warszawą powoli, ale systematycznie spada. W styczniu, kiedy rozpoczynał działalność konkurencyjny przewoźnik drogowy Trans Kinetik, kursów PKP Intercity i Przewozów Regionalnych było w sumie 26. Dziś pomiędzy miastami uruchamiane jest 25 par pociągów, ale pięć z nich kierowanych jest na dworzec Warszawa Gdańska zamiast na dworce Zachodni, Centralny i Wschodni, a dwa jadą objazdową trasą przez Piaseczno.

Podróż koleją trwa ponad 2 godziny

Na osłabienie oferty kolei mają wpływ modernizacje – trwający od lat remont ciągu Łódź – Skierniewice – Warszawa i prace na stołecznej linii średnicowej. Roboty powodują problemy z przepustowością, ale też utrzymywanie się wydłużonych czasów przejazdu sięgających nawet 3 godz. 20 min. (najszybszy skład przemierza tę trasę w 2 godziny).

Sytuację stara się wykorzystać konkurencja. 16 kwietnia znacznie rozszerzona zostanie oferta marki ModlinBus należącej do wspomnianej prywatnej firmy Trans Kinetik z Warszawy. Przewoźnik, który obsługuje połączenie pomiędzy dwoma największymi miastami centralnej Polski od czterech miesięcy, zwiększa liczbę kursów i zmienia ich trasę tak, że autokary obsłużą przystanek w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca Centralnego (do tej pory autobusy przystawały przy stacji metra Młociny).

Taniej i w podobnym czasie

Autobus będzie kursować sześć razy dziennie (dotychczas uruchamiano trzy kursy). Czas przejazdu pomiędzy sąsiadującym z kolejową Łodzią Kaliską dworcem autobusowym a centrum Warszawy będzie porównywalny z czasem podróży koleją i wyniesie 2 godz. 15 min. Dodatkowym atutem połączenia ma być obsługa lotniska im. Chopina z odjazdami dostosowanymi do godzin lotów popularnych tanich linii lotniczych. Cztery z sześciu kursów dojadą także do lotniska w Modlinie.

Przewoźnik liczy na zainteresowanie podróżujących samolotami, ale jego oferta może być interesująca także dla jadących tylko do stolicy. TK stosuje dynamiczną taryfę biletową, w ramach której ceny rozpoczynają się od 9 zł. Bilet można kupić także u kierowcy za 23 zł – to taniej niż normalny bilet kolejowy u obu przewoźników, a nawet niż najtańszy na trasie promocyjny bilet powrotny PR (kosztuje 49,90 zł za podróż w obie strony).

Więcej autobusów niż pociągów

Choć sześć par kursów to nadal niedużo w porównaniu z koleją, atutem jest stabilny rozkład niezależnie od dnia tygodnia oraz odjazdy w porach, w jakich nie kursuje żaden przewoźnik kolejowy – np. o północy z Warszawy (to blisko godzinę później niż ostatnie TLK „Karkonosze”) czy o 2:30 z Łodzi (dojazd na wczesne rano do stolicy). Podróżnych ma przekonać także darmowe wi-fi na pokładzie autokarów.

Warto zauważyć też, że po raz pierwszy od lat liczba połączeń autobusowych wszystkich przewoźników będzie na trasie Łódź – Warszawa większa niż sumaryczna liczba połączeń kolejowych. Oprócz sześciu kursów ModlinBusa swoje połączenia uruchamiać będą także Souter Holdings (PolskiBus.com – 19 par) oraz Mobilis, Polbus i PKS Białystok (po jednej parze). Choć nadal najważniejszą rolę w transporcie między aglomeracjami pełni kolej, proporcje powoli ulegają zmianie.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź – Warszawa: Niewykorzystany potencjał znakomitych torów

Felietony i komentarze

Łódź – Warszawa: Niewykorzystany potencjał znakomitych torów

Kasper Fiszer 08 marca 2016

Powstanie aglomeracja łódzko-warszawska. To znaczy co?

Prawo & Finanse

Łódź – Warszawa: Uber kolejnym konkurentem kolei?

Komunikacja

Zobacz również:

Łódź – Warszawa: Niewykorzystany potencjał znakomitych torów

Felietony i komentarze

Łódź – Warszawa: Niewykorzystany potencjał znakomitych torów

Kasper Fiszer 08 marca 2016

Powstanie aglomeracja łódzko-warszawska. To znaczy co?

Prawo & Finanse

Łódź – Warszawa: Uber kolejnym konkurentem kolei?

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5