Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Linia SKM przedłużona na południe Gdańska? Jest list intencyjny

Dalej Wstecz
Autor:

Natalia Gawlik

Data publikacji:
2019-11-28 16:51
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Linia SKM przedłużona na południe Gdańska? Jest list intencyjny
mat. prasowe
W środę 27 listopada samorządy metropolii trójmiejskiej i spółki kolejowe podpisały list intencyjny dotyczący przedłużenia linii SKM, która ma biec przez południe Gdańska. Opracowywane podczas najbliższych miesięcy studium, wskaże, która trasa nowej linii byłaby najkorzystniejsza nie tylko dla Gdańska, ale całego regionu.

Powstanie połączeń kolejowych do południowych dzielnic Gdańska i gmin sąsiadujących, to pomysł, o którym mówi się od wielu lat. Czy dojdzie do skutku, tego jeszcze nie wiadomo. Samorządowcy zrobili jednak pierwszy krok w tym kierunku, jakim jest list intencyjny ws. studium, które ma rozstrzygnąć, jakie połączenia byłyby najkorzystniejsze, w którą stronę i którymi korytarzami nowa linia miałaby zostać poprowadzona. Podpisy złożyli też przedstawiciele SKM Trójmiasto i PKP PLK.

– To ważny dzień, bo stawiamy na dalszy rozwój kolei w Gdańsku i naszym regionie - powiedziała Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Wszyscy wiemy, że Gdańsk Południe szybko się rozwija. Dzisiaj mieszka tam około 100 tys. gdańszczan, co stanowi blisko jedną piątą wszystkich mieszkańców naszego miasta. Biuro Rozwoju Gdańska przygotuje studium rozbudowy linii kolejowej w kierunku Gdańska Południe, ale także dalej, w południowym kierunku naszego regionu – dodaje Dulkiewicz.

– Chcielibyśmy, żeby ta odnoga szła w kierunku pętli Havla, ale myślimy, gdzie dalej powinna zostać poprowadzona – mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju. – Musi to być połączenie z tymi liniami, które dzisiaj już funkcjonują w województwie pomorskim. Działamy w bardzo zurbanizowanym terenie i nie jest to przedsięwzięcie proste do realizacji. Kluczową kwestią jest wybór, jaki korytarz transportowy powinien zostać wybrany: czy w kierunku linii PKM 248, czy w powiązaniu w kierunku linii 234, czy w kierunku bajpasu kartuskiego. Te kwestie będą analizowane na podstawie danych, jakie zbierzemy z gmin Obszaru Metropolitalnego i na tej podstawie będziemy podejmować decyzje, w którym kierunku będzie realizowana inwestycja – mówi Grzelak.

Pierwszym etapem współpracy będzie opracowanie „Studium programowo-przestrzennego przedłużenia linii kolejowej przez dzielnicę Gdańsk Południe w powiązaniu z regionalną siecią kolejową województwa pomorskiego”. Przygotuje je Biuro Rozwoju Gdańska. Ma ono być gotowe na przełomie marca i kwietnia 2020 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5