Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

KTP 2015: Polski Bus narzeka na bariery w transporcie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-10-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
KTP 2015: Polski Bus narzeka na bariery w transporcie
fot. Piotr Kała
Na tegorocznym Kongresie Transportu Publicznego Polski Bus poruszył temat barier w transporcie publicznym, jakie spotykają przewoźników autokarowych. – To, że mamy pozwolenie od marszałka, nie oznacza, że możemy jeszcze uruchomić przewozy – skarżył się Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający firmą Polski Bus.

Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający firmą Polski Bus, jednego z większych przewoźników autokarowych w Polsce, poinformował o dobrej kondycji swojej firmy. – Rozwijamy naszą działalność. Zatrudniamy 800 pracowników. Posiadamy 144 autokary, które obsługują 40 polskich miast. Nasza sieć jest bardzo rozległa – wyliczał.

Tym razem Bezulski postanowił uzmysłowić uczestnikom kongresu przeszkody, na jakie natrafia przewoźnik na polskim rynku. Jednym z problemów jest konieczność zdobywania zezwoleń. – Transport publiczny, linie dalekobieżne, linie przebiegające co najmniej przez dwa województwa wymagają wielu zezwoleń. Rynek jest regulowany, a marszałkowie wydają stosowne opinie – zaczął dyrektor Polskiego Busa. Jednak jak zaznaczył, trudności pojawiają się już na etapie kompletowania dokumentów niezbędnych do ubiegania się w Urzędzie Marszałkowskim o pozwolenie na przewozy.

– Dworce należą zazwyczaj do przewoźników PKS, więc dostęp do infrastruktury nie jest dla wszystkich innych przewoźników równy – podkreśla Bezulski. – Często jest tak, że właściciel dworca prowadzi działalność konkurencyjną na danej linii i nie chce dopuścić do działania konkurencji – mówi. Wiele dworców należy do PKS-ów. Jak zaznacza, to nie tylko problem Polskiego Busa.

Jak poinformował Bezulski, kolejna bariera pojawia się na kolejnym szczeblu. – Jeżeli uda nam się zebrać wszystkie opinie, uzgodnić obsługę dworcową, to okazuje się, że nie we wszystkich urzędach marszałkowskich dostajemy pozwolenie – podaje.

Problematyczny w interpretacji okazuje się artykuł 22a w kodeksie o transporcie publicznym, który daje możliwość odmowy wydania zezwolenia, jeżeli planowana linia stanowi zagrożenie dla działającej już na tej trasie innej linii. – To pole do wielu nadużyć – twierdził Bezulski.

Przepis ten jednak ma zniknąć, gdy od 1 stycznia 2017 roku wejdzie w życie nowa ustawia o transporcie publicznym. Bezulski upatruje się w tym kolejnych problemów dla przewoźników autokarowych, którym zezwolenia wygasają z ostatnim dniem 2016 roku. – Nie potrafię sobie wyobrazić, jak urzędy sobie poradzą z taką liczbą wniosków o nowe zezwolenia – dodaje.

Dyrektor Polskiego Busa narzekał, że na rynku lokalnym, gdzie Polski Bus zaczyna konkurować z licznymi przewoźnikami trafia na kolejne przeszkody. Za przykład podawał województwo lubelskie. – To, że mamy pozwolenie od marszałka, nie oznacza, że możemy jeszcze uruchomić przewozy – skarżył się Piotr Bezulski.

Wskazał, że trzeci podmiot może skutecznie zablokować decyzję urzędu marszałkowskiego. – Zawiązało się stowarzyszenie LexMid, które nie wiadomo co dokładnie robi, poza blokowaniem połączeń Polskiego Busa – informował Bezulski. Jak zaznaczał, stowarzyszenie powiązane jest z lokalnymi przewoźnikami, realizującymi połączenia do Warszawy. – Polski Bus także może stworzyć stowarzyszenie i blokować tych innych przewoźników – abstrahował dyrektor. – Oczywiście żartuję, ale pragnę zwrócić uwagę, że po 1 stycznia 2017 roku będzie nas czekała lekka niepewność, jeżeli chodzi o przewozy autokarowe – podsumował Bezulski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

Czy twórca Polskiego Busa definitywnie zniknie z Polski?

Komunikacja

Bocian spadł, czyli czerwony Polski Bus znika z ulic

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

Czy twórca Polskiego Busa definitywnie zniknie z Polski?

Komunikacja

Bocian spadł, czyli czerwony Polski Bus znika z ulic

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5