Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic z pozwoleniem na realizację

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
10-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic z pozwoleniem na realizację
mat. Gulermak
Prezydent Krakowa wydał tzw. decyzję ZRID – czyli swoiste „pozwolenie na budowę” – dla tramwaju do Mistrzejowic. To przybliża nas do wbicia pierwszej łopaty. Wpierw jednak wykonawca będzie musiał przejąć i zorganizować plac budowy.

Tramwaj do Mistrzejowic realizowany jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Kontrakt realizuje firma Gulermak, której zadaniem jest – w oparciu o wytyczne miasta – zaprojektowanie linii, jej budowa oraz późniejsze utrzymanie. Wykonawca wystąpił o ZRID, czyli decyzję zezwalającą na realizację prac, w styczniu 2022 r.

Zakres inwestycji wzbudził jednak spore protesty. W tej sprawie zjednoczyło się aż 16 stowarzyszeń lokalnych. Przebudowa i rozbudowa układu drogowego wymuszała liczne wycinki zieleni, a decyzja środowiskowa nakazywała postawienie muru z ekranów akustycznych. Na prośbę miasta wykonawca dokonał zmian projektowych, zakładających zmianę organizacji i uspokojenie ruchu na Meissnera. To wpłynęło na zmniejszenie liczby koniecznych wycinek oraz niezbędnych ekranów akustycznych.

Wczoraj (9 maja) prezydent Krakowa wydał wreszcie decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Oznacza to, że dokumentacja projektowa została zatwierdzona, a wykonawca dysponuje już pozwoleniem na start robót. Przed wbiciem pierwszej łopaty Gulermak będzie musiał przejąć wszystkie niezbędne działki w najbliższych tygodniach oraz przygotować plac budowy. Inwestycja powinna zostać zakończona na przełomie 2025 i 2026 r.

Umowę z Gulermakiem Kraków podpisał w grudniu 2020 r. Jej wartość to ok. 1,92 mld zł i obejmuje ona 20-letni okres utrzymaniowy. Torowisko o długości ok. 4,5 km przebiegać będzie od skrzyżowania al. Jana Pawła II z Lema i Meissnera, następnie w ciągu ulic: Meissnera, Młyńskiej, Lublańskiej, Dobrego Pasterza, Krzesławickiej, Bohomolca, ks. Jancarza aż do istniejącej pętli Mistrzejowice. Na trasie przewidziano tunel z dwoma podziemnymi przystankami, który stanowić ma część przyszłego premetra.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5