Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków ogłasza przetarg na tramwaj do Górki Narodowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków ogłasza przetarg na tramwaj do Górki Narodowej
mat. ZIKIT
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportowej w Krakowie ogłosił przetarg na realizację 5-kilometrowej trasy tramwajowej z os. Krowodrza Górka – Górka Narodowa w formuje projektuj i buduj. Trasa powstanie w ciągu 42 miesięcy od zawarcia umowy.

Przedmiotem ogłoszonego przez ZIKiT przetargu jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych oraz wykonanie budowy linii tramwajowej od os. Krowodrza Górka przez Prądnik Biały, ulice Pachońskiego do Górki Narodowej. Całkowita długość trasy to 5 km. To tzw. III etap Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.

Przewidziano przebudowę pętli tramwajowo-autobusowej Krowodrza Górka, budowę pętli tramwajowo-autobusowej Górka Narodowa. Po zachodniej stronie planowanego węzła al. 29 Listopada z projektowaną ul. Iwaszki przewidziano budowę terminala autobusowo-tramwajowego. Zaplanowano też trzy wielopoziomowe parkingi przesiadkowe P&R: w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka, przy skrzyżowaniu z ul. Pachońskiego oraz przy pętli końcowej Górka Narodowa. Nowa trasa będzie wymagała budowy dwóch nowych podstacji trakcyjnych, przebudowy podstacji Prądnicka oraz realizacji Centrum Dyspozytorni Mocy.

W skład inwestycji wchodzą też prace drogowe, w tym budowa ulicy w śladzie Trasy Wolbromskiej , budowa i rozbudowa ulic Pachońskiego, Siewnej, Bociana, a także budowa nowego odcinka drogi na Osiedlu Górka Narodowa od projektowanego skrzyżowania z ul. Banacha do al. 29 Listopada. Ponadto zadaniem wykonawcy będzie realizacja obiektów inżynieryjnych – tunelu w ciągu ul. Opolskiej wraz z jej przebudową jako drogi krajowej, estakady tramwajowej i drogowej nad doliną Sudoł, kładki dla pieszych nad trasą KST na wysokości ul. Szopkarzy i Danka, mostu na rzece Białucha oraz mostu na potoku Bibiczanka oraz tunelu nad linią kolejową, którym poruszał będzie się nie tylko tramwaj, ale też rowerzyści i piesi.

Termin składania ofert mija 7 listopada. O wyborze zadecydują cena (60%) oraz wydłużony okres gwarancji (40%). Termin realizacji określono na 42 miesiące. Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 350 mln zł, część z tej kwoty stanowić będzie dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5