W Krakowie rozpoczęły się już pierwsze z zaplanowanych spotkań z mieszkańcami, dotyczące budowy Północnej Obwodnicy Krakowa. Zainteresowani mogą się zapoznać z wstępnymi rozwiązaniami projektowymi dla trasy w ciągu drogi S52.
Pierwsze z zaplanowanych prezentacji i spotkań z mieszkańcami już się rozpoczęły. Mieszkańcy mogą się zapoznać z wstępnymi rozwiązaniami projektowymi dla Północnej Obwodnicy Krakowa S52, na odcinku węzeł Modlniczka – węzeł Mistrzejowice.
GDDKiA na dyżurach
Dokumenty są już dostępne Urzędach Gmin: Wielka Wieś i Zielonki. Od 4 maja przeglądać można je będzie w Urzędzie Miasta Krakowa, os. Zgody 2 w Referacie Planowania Rozwoju Systemu Transportu, natomiast od 5 maja 2017 roku w Domu Kultury w Krakowie przy ul. Łokietka 267. Dostępne są także na stronach internetowych.
W ostatnim dniu udostępniania dokumentacji w gminach pełnili będą dyżury projektanci i przedstawiciele GDDKiA, z którymi będzie można rozmawiać w indywidualnych sprawach, a o godz. 17:00 projektanci w prezentacji przedstawią szczegóły przygotowanego projektu Północnej Obwodnicy Krakowa S52.
POK pojedziemy w 2022 roku
Północna Obwodnica Krakowa zostanie wybudowana jako droga ekspresowa S52 o łącznej długości 14,87 km, rozpoczynająca się od węzła Modlniczka (Radzikowskiego) do węzła Modlnica i dalej do węzła Kraków Mistrzejowice. Inwestycja polegać będzie także na dostosowaniu do parametrów klasy S na istniejącym odcinku węzeł Modlniczka (Radzikowskiego) – węzeł Modlnica – na długości 2,32 km (odcinek I).
Realizację trasy przewiduje się w latach 2019-2022. W obrębie POK przewiduje się budowę 6 wiaduktów w ciągu samej trasy, 4 wiaduktów nad trasą i 3 mostów w ciągu dróg zbiorczych. Zostaną wybudowane węzły Węgrzce i Batowice oraz, jeśli wcześniej wejdzie do realizacji trasa Wolbromska, także węzeł Wolbromski.
Prognoza? 30 tys. pojazdów na dobę
Po wybudowaniu planowanej inwestycji ruch na kierunku wschód-zachód będzie rozdzielał się na północną i południową część obwodnicy Krakowa, odciążając przeciążoną ruchem pojazdów południową obwodnicę Krakowa. Ponadto możliwość skorzystania z północnego i południowego obejścia Krakowa pozwoli w warunkach ewentualnego zablokowania ruchu zapewnić ciągłość przejazdu samochodom na kierunku Rzeszów – Katowice.
Ciąg obwodnic Krakowa połączy wszystkie wyloty dróg krajowych po północnej stronie z miasta (A4, DK-79, DK-94, S7), co umożliwi przemieszczanie się również od strony zachodniej w kierunku północnym (Kielce, Warszawa), zachodnim (Katowice, Wrocław), wschodnim (Tarnów, Rzeszów) bez konieczności przejazdu przez zatłoczone miasto. POK przejmie cały ruch tranzytowy, jak również część ruchu miejskiego, obecnie przechodzącego przez północną część miasta drogą DK-79. Według prognoz, na nowym odcinku już w roku 2025 ruch przekroczy średnio 30 tys. pojazdów na dobę.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.