Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków. „Bramy” do stref zamieszkania. Kierowcy nie mogą nie zauważyć

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-12-21 07:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków. „Bramy” do stref zamieszkania. Kierowcy nie mogą nie zauważyć
fot. ZIKIT Kraków
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie oznacza wjazd do tzw. stref zamieszkania znakami pionowymi, które tworzą coś na kształt bram. Dzięki temu kierowcy, na pewno będą wiedzieć, że wjeżdżają w obszar, w którym pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo.

Strefy zamieszkania wyznacza się na osiedlach lub na obszarach, gdzie można się spodziewać szczególnie intensywnego ruchu pieszego. To ulice lub tereny, po których pieszy może się poruszać dowolnie. Nie ma tam potrzeby wyznaczania chodników, bo piesi mogą do woli korzystać z jezdni, a pojazdy mają obowiązek zawsze ustąpić im pierwszeństwa.

Obowiązuje w nich surowe ograniczenie prędkości do 20 km na godzinę. Jak informuje ZIKiT, w praktyce oznacza to, że auta powinny się tam toczyć, by samochody mogły się zatrzymać po kilku metrach od wciśnięcia hamulca przez kierowcę.

Krakowscy urzędnicy zwracają jednak uwagę, że wielu kierowców nie zauważa, że wjeżdża w taką strefę. Stąd ich intensywne oznakowanie. „Tablice z czerwonymi „sierżantami” wywołują optyczne wrażenie zawężenia jezdni (choć w rzeczywistości ma ona szerokość 3,5 m), a umieszczone na wysokości 1,5 metra tablice informujące o wjeździe w strefę zamieszkania znajdują się mniej więcej na wysokości wzroku prowadzącego samochód” – czytamy w informacji.

Bramy są instalowane przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w ramach projektu o nazwie „Mobilny Kraków”. Jak informują urzędnicy powstają w zgodzie z przepisami, które pod tym względem są bardzo restrykcyjne i dokładne. Chodzi o to by wykorzystać przestrzeń warunki prawne do oznaczenia strefy w sposób tak widoczny, jak to tylko możliwe.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań wyłącza w centrum światła i sobie to chwali

Przestrzeń

Poznań wyłącza w centrum światła i sobie to chwali

Witold Urbanowicz 01 marca 2017

Gdańsk obejmie 65 proc. miasta strefą Tempo 30

Przestrzeń

Gdańsk obejmie 65 proc. miasta strefą Tempo 30

Jakub Dybalski 16 lutego 2017

Grzymowicz: Naprawdę możemy powiedzieć: rewolucja!

Komunikacja

Grzymowicz: Naprawdę możemy powiedzieć: rewolucja!

Martyn Janduła 25 października 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5