Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Korea Północna. Po Pjongjangu jeździ nowy tramwaj

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-08-06 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Korea Północna. Po Pjongjangu jeździ nowy tramwaj
fot. www.nknews.org
Korea Północna. Po Pjongjangu jeździ nowy tramwaj
Korea Północna. Po Pjongjangu jeździ nowy tramwaj
Korea Północna. Po Pjongjangu jeździ nowy tramwaj
Na szyny sieci tramwajowej w stolicy Korei Północnej wyjechał w zeszłym tygodniu nowy model tramwaju, najprawdopodobniej zbudowany w zakładach w Pjongjangu. To pierwszy nowy tabor w mieście od wielu lat. Kim Dżong Un dokonał inspekcji tramwaju i bardzo mu się spodobał.

„To wspaniale widzieć nowe tramwaje i trolejbusy, zbudowane naszymi rękami i jeżdżące po naszych ulicach” – miał powiedzieć koreański dyktator, cytowany przez rządową agencję prasową KCNA. Jednak serwis NK News.org [prowadzony z Seulu, Londynu i Waszyngtonu specjalistyczny serwis informacyjny o Korei Północnej – red.] zwraca uwagę, że oficjalny komunikat informuje tylko, że lokalna fabryka zapewniła produkcję większości komponentów.

O tramwajach wiadomo niewiele. Nie wiadomo nawet, ile pojazdów trafi na torowiska w Pjongjangu. Wiadomo, że to trójczłonowe, jednokierunkowe tramwaje, które nie mają co prawda niskiej podłogi, ale są wyposażone w klimatyzację i ledowe tablice informacyjne na obu końcach i na boku tramwaju.

Co roku na Narodowej Wystawie Sztuki Użytkowej w stolicy Korei Północnej prezentowane są modele nowych tramwajów, ale te pojazdy, które jeżdżą po Pjongjangu nie przypominają projektów z ostatnich trzech lat.

Rowan Beard z biura podróży Young Pioneer Tours, specjalizującego się w wycieczkach do Korei Północnej, tłumaczy w rozmowie z NK News.org, że nowe tramwaje trafiły na linię wzdłuż Kwangbok Street (Aleja Wyzwolenia), czyli na jedną z najbardziej uczęszczanych w mieście, łączącą północne osiedla z centrum i dworcem kolejowym. – To niezwykłe, bo ta linia tramwajowa nie zmieniła się specjalnie od 1989 r., gdy została otwarta – tłumaczy.

Znaczną część taboru tramwajowego w Pjongjangu stanowią wiekowe czeskie tatry model KT8D5K. Dwa lata temu jednak Kim Dżong Un wizytował nowe wagony metra. Nowe tramwaje to kolejny etap odmładzania taboru transportu publicznego.

Beard zwraca uwagę, że o ile zagraniczni turyści mogę jeździć metrem w Pjongjangu razem z mieszkańcami, to w przypadku tramwaju sprawa jest bardziej skomplikowana. Muszą uzyskać zezwolenie, które kosztuje 300 euro. Wtedy zostaje dla nich przeznaczony cały wagon, bo mieszkańcom koreańskiej stolicy nie wolno podróżować w tym samym wagonie co obcokrajowcom.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pesa: MPK Kraków próbuje nas wyeliminować

Prawo & Finanse

Pesa: MPK Kraków próbuje nas wyeliminować

Jakub Madrjas 27 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5