Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Korea Północna. Po Pjongjangu jeździ nowy tramwaj

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
06-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na szyny sieci tramwajowej w stolicy Korei Północnej wyjechał w zeszłym tygodniu nowy model tramwaju, najprawdopodobniej zbudowany w zakładach w Pjongjangu. To pierwszy nowy tabor w mieście od wielu lat. Kim Dżong Un dokonał inspekcji tramwaju i bardzo mu się spodobał.

„To wspaniale widzieć nowe tramwaje i trolejbusy, zbudowane naszymi rękami i jeżdżące po naszych ulicach” – miał powiedzieć koreański dyktator, cytowany przez rządową agencję prasową KCNA. Jednak serwis NK News.org [prowadzony z Seulu, Londynu i Waszyngtonu specjalistyczny serwis informacyjny o Korei Północnej – red.] zwraca uwagę, że oficjalny komunikat informuje tylko, że lokalna fabryka zapewniła produkcję większości komponentów.

O tramwajach wiadomo niewiele. Nie wiadomo nawet, ile pojazdów trafi na torowiska w Pjongjangu. Wiadomo, że to trójczłonowe, jednokierunkowe tramwaje, które nie mają co prawda niskiej podłogi, ale są wyposażone w klimatyzację i ledowe tablice informacyjne na obu końcach i na boku tramwaju.

Co roku na Narodowej Wystawie Sztuki Użytkowej w stolicy Korei Północnej prezentowane są modele nowych tramwajów, ale te pojazdy, które jeżdżą po Pjongjangu nie przypominają projektów z ostatnich trzech lat.

Rowan Beard z biura podróży Young Pioneer Tours, specjalizującego się w wycieczkach do Korei Północnej, tłumaczy w rozmowie z NK News.org, że nowe tramwaje trafiły na linię wzdłuż Kwangbok Street (Aleja Wyzwolenia), czyli na jedną z najbardziej uczęszczanych w mieście, łączącą północne osiedla z centrum i dworcem kolejowym. – To niezwykłe, bo ta linia tramwajowa nie zmieniła się specjalnie od 1989 r., gdy została otwarta – tłumaczy.

Znaczną część taboru tramwajowego w Pjongjangu stanowią wiekowe czeskie tatry model KT8D5K. Dwa lata temu jednak Kim Dżong Un wizytował nowe wagony metra. Nowe tramwaje to kolejny etap odmładzania taboru transportu publicznego.

Beard zwraca uwagę, że o ile zagraniczni turyści mogę jeździć metrem w Pjongjangu razem z mieszkańcami, to w przypadku tramwaju sprawa jest bardziej skomplikowana. Muszą uzyskać zezwolenie, które kosztuje 300 euro. Wtedy zostaje dla nich przeznaczony cały wagon, bo mieszkańcom koreańskiej stolicy nie wolno podróżować w tym samym wagonie co obcokrajowcom.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań: Po problemach nowe Gammy wrócą na tory

Komunikacja

Poznań: Po problemach nowe Gammy wrócą na tory

Przemysław Farsewicz 01 czerwca 2025

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Komunikacja

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Komunikacja

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 04 grudnia 2022

Czy MPK Poznań uratuje pierwszego Tramino?

Komunikacja

Czy MPK Poznań uratuje pierwszego Tramino?

Jakub Rösler 10 marca 2022

MPK Wrocław: W tym tygodniu ruszą cztery ważne inwestycje

Komunikacja

Zobacz również:

Poznań: Po problemach nowe Gammy wrócą na tory

Komunikacja

Poznań: Po problemach nowe Gammy wrócą na tory

Przemysław Farsewicz 01 czerwca 2025

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Komunikacja

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Komunikacja

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 04 grudnia 2022

Czy MPK Poznań uratuje pierwszego Tramino?

Komunikacja

Czy MPK Poznań uratuje pierwszego Tramino?

Jakub Rösler 10 marca 2022

MPK Wrocław: W tym tygodniu ruszą cztery ważne inwestycje

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij