Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jakie korzyści ze współpracy Solarisa i Stadlera?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
21-09-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jakie korzyści ze współpracy Solarisa i Stadlera?
fot. Martyn JandułaTramino Olsztyn
Zaskoczeniem targów Innotrans 2016 w Berlinie okazała się wiadomość o współpracy Solarisa ze Stadlerem. To nowy rozdział w historii obu firm. Jak zapewnia zarząd Solarisa, taka współpraca to same korzyści. Na chwilę obecną ma dość jedynie do zawiązania konsorcjum. Solaris cały czas pozostaje w rękach rodziny Olszewskich.

– Na rynku działamy od 2006 i zbudowaliśmy już 150 tramwajów, które przede wszystkim dostarczyliśmy do Europy Wschodniej. Znamy się już z Solarisem od ponad 10 lat i zawsze próbowaliśmy zrobić jakąś kooperację – rozpoczął swoje przemówienie Peter Spuhler, prezes i właściciel Stadler Rail AG. Tym samym przekazał niespodziewaną wiadomość, że obie firmy zdecydowały się na współpracę tramwajową, która obejmie nie tylko Polskę, ale także inne europejskie kraje.

– Będziemy występować razem jako konsorcjum i nasze pierwsze wspólne zadanie to wystartowanie w przetargu dla Krakowa. Chcemy razem współpracować i umacniać swoją pozycję na rynku w Polsce i innych europejskich krajach. Cieszymy się, że będziemy mogli współpracować i wspomagać się na tym rynku i że będziemy strategicznym parterem – dodaje Spuhler.

Marka z dwudziestoletnim doświadczeniem

Dotychczasowe lata pracy Solarisa podsumowała jego właścicielka – Solange Olszewska. – Znamy się ze Stadlerem od ponad 10 lat. Jesteśmy bardzo dumni, że będziemy razem tworzyć konsorcjum. Solaris ma w tym roku dwudziestolecie i były to dla nas bardzo owocne, ale i ciężkie lata. Bardzo się cieszymy z tego co już stworzyliśmy. Już wcześniej mój mąż powiedział, że diesel umarł, niech żyje elektryczność. Chcemy się kierować tymi słowami. Przez te 20 lat przygotowaliśmy się na następne 20 lat. I w tych następnych latach chcemy mieć również tak wiele sukcesów jak dotychczas. Myślę, że jesteśmy dobrze przygotowani do przyszłości – mówi Olszewska, właścicielka Solarisa.

– Nadal Solaris pozostaje własnością rodziny Olszewskich w stu procentach – zaznacza Andreas Strecker, prezes Solarisa. Dalej Strecker przybliżył krótko osiągnięcia firmy w dziedzinie autobusów. – Solaris jest obecny nie tylko w Europie, ale na całym świecie. Przez ostatnie 20 lat zbudowaliśmy bardzo dobrą markę w Europie. Dostaliśmy w tym roku nagrodę Bus of Year za autobus elektryczny. Zdarzyło się nam to po raz pierwszy raz w ciągu tych 20 lat. Jury, które składało się z 20 osób z różnych krajów wybrało właśnie autobus Solarisa jako autobus roku 2017. Jeśli chodzi o nową generację autobusów, to mamy już 766 autobusów w 10 krajach – wylicza prezes firmy.

Jakie korzyści?

O korzyściach płynących z decyzji o współpracy ze Stadlerem tłumaczył m.in. Zbigniew Palenica, członek Zarządu firmy Solaris Bus & Coach, odpowiedzialny za Dział Pojazdów Szynowych. – Projekty tramwajowe są bardzo kosztowne i kapitałochłonne. Wymagają bardzo dużego nakładu inwestycyjnego. Teraz, żeby w sposób terminowy zrobić te kontrakty, zarówno w Niemczech, jak i Europie Centralnej oraz w Polsce, musimy do tego podchodzić w sposób odpowiedzialny. Połączenie ze sobą dwóch firm daje tutaj znacznie lepsze efekty – zaznacza Palenica.

– Pozwoli nam to na wykorzystanie wiedzy, doświadczenia i pozycji Stadlera na rynku – dodaje Dariusz Michalak, wiceprezes Solaris Bus & Coach. – Do tego daje nam to rozpoznawalność i duże doświadczenie poprzez wieloletnią obecność. Poza tym strona finansowa przy realizacji kontraktów tramwajowych zostanie lepiej zapewniona. Dodatkowo mamy też możliwość wymiany technologii pomiędzy firmami oraz uzupełniania swojego portfolio – dodaje.

Jednym z najgłośniejszych, a zarazem nowszych przedsięwzięć, jest Tramino Olsztyn, które Solaris dostarczył w 2015 roku. – Jest to tramwaj stworzony razem z Olsztynem – podkreśla Palenica. Jak dodaje, firma ma już 7 lat doświadczenia w produkcji tramwajów. – Nasze Tramino jeżdżą już w 4 miastach – wylicza.

W Poznaniu Tramino pokonały do tej pory już 14 mln kilometrów. W Jenie przejeździły 520 tys. km, w Brunszwiku ok. 1 mln, a w Olsztynie – 600 tys. km. Kontynuacja nastąpi w Lipsku, gdzie Solaris dostarczy aż 41 pojazdów. Odróżniać je będą od pozostałych przede wszystkim szerokie na 2,40 m drzwi oraz specjalne oświetlenie, które zmieniać się będzie w zależności od pogody.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5