Pojazdy jakie zaoferowało konsorcjum, to model BYD ADL Enviro 200 EV, który wcześniej można było spotkać chociażby na ulicach Londynu. Autobusy będą mieć 12 metrów długości i będą występować w różnych konfiguracjach np. z dwoma drzwiami, czy przestrzenią dla wózków inwalidzkich, w zależności od konkretnych wymagań zamawiającego. Pojazdy, które mają zostać odebrane przez przewoźnika w 2022 roku będą obsługiwały miasto Athlone, a także Metropolię Dublina.
Porozumienie zostało zawarte na 5 lat i jest największym zakupem autobusów bezemisyjnych w historii kraju. Dodatkowo wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane na terenie Wielkiej Brytanii.
– Zakup tych pojazdów podkreśla działania Urzędu na rzecz zrównoważonej i dostępnej sieci transportowej. W ciągu najbliższych pięciu lat planujemy znaczny wzrost liczby niskoemisyjnych i bezemisyjnych autobusów miejskich w sieci Transport For Ireland (TFI) w całym kraju – podkreśla Anne Graham, Dyrektorka Generalna NTA
Firma Alexander Dennis Limited, która wchodzi w skład koncernu NFI, jest największym producentem autobusów w Wielkiej Brytanii. Poza, znanymi nam, pojazdami jednopoziomowymi, firma produkuje także autobusy piętrowe, w których segmencie jest światowym liderem rynku. Ostatnio władze Berlina zdecydowały się skorzystać z opcji i zamówić 198 autobusów od ADL, o czym pisaliśmy tutaj: Berlin zwiększa zamówienie do 200 piętrusów ADL –
Transport Publiczny (transport-publiczny.pl)