Miasto Gorzów Wielkopolski ogłosiło przetarg na dostawę ośmiu autobusów elektrycznych klasy maxi i budowę odpowiedniej infrastruktury. Powstaną stacje szybkiego ładowania na trzech pętlach oraz wolnego ładowania na terenie zajezdni MZK.
Zamówienie jest podzielone na kilka zadań. Pierwsze obejmuje dostawę ośmiu pojazdów o długości 11,5-12,2 m (+/- 15 cm). Każdy elektrobus mieścić ma min. 70 pasażerów, w tym co najmniej 24 na miejscach siedzących, z czego sześć dostępnych będzie z poziomu niskiej podłogi. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2 oraz podłoga na wysokości 320-390 mm (z dopuszczeniem 470 mm nad II osią, brz stopni poprzecznych).
Wymagane są silnik umieszczony centralnie lub silniki elektryczne asynchroniczne umieszczone w osi napędowej o sumarycznej maksymalnej mocy netto min.160 kW. Przewidziano ogranicznik prędkości do 70 km/h. Wymagane są baterie trakcyjne wykonane w technologii LTO (High Power) lub NMC o pojemności użytkowej minimum 110 kWh, umożliwiające przejechanie 90 km. Autobus ma być ładowany w systemie plug-in w dwóch miejscach (z lewej i prawej strony pojazdu) oraz za pomocą odwróconego pantografu opuszczanego z ładowarki.
Drugie zadanie obejmuje rozbudowę pętli autobusowej przy Marcinkowskiego w zakresie miejsc postojowych dla autobusów. Przedmiotem trzeciego zadania jest budowa trzech stacjonarnych ładowarek szybkiego ładowania o mocy 400 kW na pętlach przy Marcinkowskiego, Dekerta i Śląskiej. W ramach zadania nr 4 na terenie zajezdni MZK powstaną trzy stacje ładowania dwustanowiskowe wyposażone w ładowarki 2 x 45÷60 kW oraz jedna stacja ładowania dwustanowiskowa o mocy ładowania 90 kW ÷120 kW jednego autobusu z możliwością przełączenia na dwie ładowarki o mocy 45 kW ÷ 60 kW .
Termin składania ofert mija 22 stycznia. Startować mogą podmioty, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały co najmniej jedną dostawę składającą się z czterech elektrobusów, co najmniej dwie dostawy po dwie ładowarki o mocy nie mniejszej niż 120 kW z wykorzystaniem pantografu. Ponadto wykonawca musiał w ciągu ostatnich pięciu lat wykonać co najmniej jedną budowę lub przebudowę linii kablowej średniego napięcia o mocy co najmniej 15 kV oraz montaż trafostacji o mocy co najmniej 250kW. Wykonawca musi też dysponować odpowiednim personelem – w tym projektantami branży architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej oraz kierownikami robót branży konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej, drogowej, sanitarnej o odpowiednim stażu.
O wyborze decydują cena (60%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (20%), termin realizacji zamówienia (10%), zużycie jednostkowe energii elektrycznej (10%). Pod uwagę branych będzie dziewięć podkryteriów: rodzaj zastosowanego zespołu napędowego (preferowane silniki asynchroniczne w osi napędowej), trzyczęściowy zderzak przedni, trzyczęściowa szyba czołowa, jednoczesna regulacja wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej wraz z kokpitem, ochrona osób przebywających w kabinie, powierzchnia niskiej podłogi, wytrzymałość konstrukcji nośnej, zastosowanie technologii SIC w przetwornicy napięcia zasilania silnika trakcyjnego, palność materiałów użytych wewnątrz pojazdu. Na realizację zamówienia przeznaczono maksymalnie 16 miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.