Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Gdańsk. Tramwaje z Kassel wciąż bez liftingu

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-06-18 13:23
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdańsk. Tramwaje z Kassel wciąż bez liftingu
fot. Yusek, domena publicznaN8C w Gdańsku
14 tramwajów dwukierunkowych N8C, które Gdańsk kupił niedawno z niemieckiego Kassel miały przejść przed wyruszeniem na tory gruntowną modernizację. Na razie nie przejdą, bo do przetargu stanęła tylko jedna firma z ofertą znacznie odbiegającą od oczekiwań miasta.

Modertrans Poznań za przebudowę tramwajów oczekiwał 24 mln zł, to mniej więcej dziesięć razy tyle ile Gdańsk zapłacił za wszystkie wysłużone tramwaje (wyprodukowane w 1981 r.), które przyjechały z Niemiec. Jak poinformował serwis trójmiasto.pl przetarg unieważniono.

ZKM w Gdańsku podpisał umowę z KVG Kassel w maju tego roku. – Jest takie powiedzenie „Niemiec płakał jak sprzedawał”. I możemy je tu zacytować zupełnie bez ironii, bo faktycznie mieszkańcy Kassel żegnali swój tabor bardzo wylewnie – tłumaczył wtedy Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska. Tramwaje żegnano na specjalnej uroczystości. Starało się o nie jeszcze kilka innych miast. W Gdańsku będą wozić pasażerów na Morenę, na linii, na której nie ma pętli.

W Trójmieście z umowy są bardzo zadowoleni, bo za stosunkowo niewielkie pieniądze (nowoczesny tramwaj dwukierunkowy kosztuje minimum 1,5 – 2 mln euro) pozyskali coś co jeździ i może obsługiwać linie tramwajowe. Nie po raz pierwszy zresztą, bo kilka lat temu na podobnej zasadzie kupiono z Dortmundu 46 innych N8C. Minus jednak jest taki, że tramwaje trzeba przystosować. Te z Kassel mają średni przebieg na poziomie 1,3 mln km. Gdański przewoźnik chce w nich wymienić okna, siedzenia, od nowa pomalować, wyposażyć w niskopodłogowy człon, elektronikę pokładową i ułatwienia dla niepełnosprawnych.

Modertrans Poznań za modernizację jednego pojazdu zażądał 1,7 mln zł brutto. Ta sama firma modernizowała wcześniej tramwaje z Dortmundu, ale wtedy za każdy pojazd zarobiła ponad dwa razy mniej. Gdańsk na modernizację tramwajów z Kassel planował przeznaczyć 16 mln zł.

– N8C to obecnie najlepszy z modeli dostępnych na rynku pojazdów używanych. Choć ma swoje lata, jest po prostu niezawodny – tłumaczył nam kilka tygodni temu Jerzy Zgliczyński, prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. Dusseldorfer Waggonfabrik wyprodukował w sumie 76 takich tramwajów dla Dortmundu i Kassel. Większość z nich dziś jest w Gdańsku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gdańsk: Budowa tramwaju na Morenę zbliża się do półmetka

Przestrzeń

Gdańsk: Budowa tramwaju na Morenę zbliża się do półmetka

Paweł Rydzyński 21 sierpnia 2014

Gdańsk: Unieważniony przetarg na budowę odnogi tramwajowej na Morenie

Prawo & Finanse

Gdańsk: Unieważniony przetarg na budowę odnogi tramwajowej na Morenie

Paweł Rydzyński 29 lipca 2014

Gdańsk. Przetarg na nową linię tramwajową

Prawo & Finanse

Gdańsk. Przetarg na nową linię tramwajową

Paweł Rydzyński 13 czerwca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5