Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Dziewięć firm chce budować tramwaj w Olsztynie

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-06-23 12:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dziewięć firm chce budować tramwaj w Olsztynie
Wysoka Brama w Olsztyniefot. Honza Groh, lic. CC 3.0
Dziewięć firm i konsorcjów złożyło wniosek o udział w przetargu na wybudowanie 800–metrowej odnogi sieci tramwajowej w kierunku Wysokiej Bramy – poinformował urząd miasta.

O ogłoszeniu przetargu poinformowaliśmy przed miesiącem. Olsztyn ogłosił przetarg w formie ograniczonej przyspieszonej, co oznaczało, że chętni musieli najpierw zgłosić swoją chęć wzięcia udziału. Teraz, po zapoznaniu się z projektami, złożą własne oferty, miasto chce wydać na budowę ok. 25 mln zł, bez VAT.

O wyborze oferty w całości zdecyduje zaproponowana cena. Zwycięzca przetargu będzie miał 280 dni od podpisania umowy z miastem na zbudowanie linii. Czas będzie się liczył bez miesięcy zimowych. Inwestycja musi być zrealizowana i rozliczona do końca 2015 r. po inaczej przepadną przeznaczone na nią środku unijne.

Trasa w stronę Wysokiej Bramy, to kluczowy element odbudowywanego po 50 latach systemu tramwajowego w mieście. Tedy będą jeździć w godzinach szczytu co 7,5 minuty Zamówienie obejmuje realizację dwutorowej trasy tramwajowo-autobusowej na odcinku od skrzyżowania al. Piłsudskiego z ul. Kościuszki, wzdłuż al. Piłsudskiego przez skrzyżowania z ul. Kopernika, ul. E. Plater i ul. Dąbrowszczaków. Od pl. Jana Pawła II trasa zmieni się w jednotorową linię tramwajową i przebiegać będzie ul. 11 Listopada, przecinając skrzyżowanie z ul. M. Curie-Skłodowskiej i ul. Nowowiejskiego, kończąc się na pl. Jedności Słowiańskiej. Wykonawca będzie musiał też odpowiednio przebudować układ drogowy.

Tramwaje w Olsztynie jeździły od 1907 do 1965 r. Pomysł na przywrócenie tego środka transportu powstał w połowie ubiegłej dekady. W 2011 r. podpisano umowę z hiszpańskim wykonawcą FCC Construccion, a linia miała być gotowa do połowy tego roku. W sierpniu 2013 r. odstąpiono jednak od umowy z Hiszpanami.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje Śląskie zamawiają 12 nowych pojazdów

Prawo & Finanse

Tramwaje Śląskie zamawiają 12 nowych pojazdów

Jakub Dybalski 07 maja 2014

Rośnie aktywność Pesy we Francji

Prawo & Finanse

Rośnie aktywność Pesy we Francji

Jakub Madrjas 28 kwietnia 2014

Belgia: Ruszył przetarg na 146 tramwajów dla Antwerpii i Gandawy

Prawo & Finanse

Belgia: Ruszył przetarg na 146 tramwajów dla Antwerpii i Gandawy

Łukasz Pastor 11 marca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS