Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Daimler Buses rozwija elektromobilność

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja/inf. pras.

Data publikacji:
2022-05-11 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Daimler Buses

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Daimler Buses rozwija elektromobilność
Fot. Daimler Buses
Daimler Buses przeprowadza proces transformacji autobusowej komunikacji miejskiej w kierunku elektromobilności. Mercedes-Benz eCitaro Range Extender z ogniwem paliwowym przejeżdża około 400 km bez doładowywania. Nowa generacja baterii cechuje się dużą wydajnością. Elektromobilność jest odtąd dostępna fabrycznie z jednego źródła, tak jak i dostosowane do niej usługi cyfrowe. Dzięki modułowi hybrydowemu także autobus międzymiastowy Intouro robi pierwszy krok w kierunku e-mobilności.

Mercedes-Benz eCitaro Range Extender: duży zasięg dzięki ogniwom paliwowym

W wersji solo i na średnio wymagającej trasie potrafi pokonać ok. 400 km, z kolei jako autobus przegubowy jego zasięg wynosi ok. 350 km. Mercedes-Benz eCitaro Range Extender zaspokaja również wymagania przewoźników dotyczące dalekiego zasięgu, w związku z czym może w ten sposób bezproblemowo zastąpić autobusy miejskie z silnikami spalinowymi. Podstawą jest tu napęd elektryczny, natomiast ogniwo paliwowe o mocy 60 kW, będące wodorowym generatorem prądu, służy do zwiększenia zasięgu. Ze względu na duży zasięg nie przewiduje się doładowywania baterii na trasie. Ładowanie odbywa się zawsze w zajezdni za pomocą wtyczki. Pierwsze dostawy eCitaro Range Extender zaplanowane są na rok 2023.

Baterie NMC 3: Wysokowydajne baterie o dużej pojemności

Zarówno eCitaro Range Extender, jak i czysto akumulatorowy eCitaro mają przejść na baterie nowej generacji. Są nimi baterie NMC 3 (baterie niklowo-manganowo-kobaltowe trzeciej generacji) o cylindrycznym kształcie z ulepszoną strukturą chemiczną ogniwa i zoptymalizowanym pakietem baterii, które pozwalają uzyskać znaczny wzrost gęstości energii. W autobusie solo eCitaro
oznacza to maksymalną pojemność 588 kWh, w autobusie przegubowym nawet 686 kWh. W zwykłych warunkach eksploatacji daje to zasięg 280 km w przypadku autobusu solo i 220 km dla autobusu przegubowego przez cały okres użytkowania baterii. W sprzyjających warunkach zasięg przekracza nawet znacznie 300 km. Tym samym eCitaro spełnia większość wymagań dotyczących dziennego przebiegu autobusów miejskich. Pierwsze dostawy planowane są na koniec 2022 roku.

Elektromobilność „pod klucz” z jednego źródła

eCitaro jest centralnym elementem w procesie elektryfikacji floty autobusów miejskich, jednak swój pełny potencjał może rozwinąć tylko wtedy, gdy jest kompleksowo zintegrowany z całym systemem. Daimler Buses dostarcza więc nie tylko indywidualnie skonfigurowane eCitaro, lecz także infrastrukturę do ładowania, system zarządzania ładowaniem i system zarządzania flotą. Inwestycja realizowana jest opcjonalnie w etapach lub kompleksowo z jednego źródła, łącznie z pracami budowlanymi obejmującymi wykonanie nowego budynku lub przebudowę zajezdni, począwszy od fazy projektowej, poprzez prace stricte budowlane, aż po wykonanie instalacji elektrycznych.

Mercedes-Benz Intouro hybrid: Oszczędności paliwa dzięki modułowi hybrydowemu

Podczas gdy w komunikacji miejskiej nacisk kładziony jest na napęd całkowicie elektryczny, w kursach międzymiastowych najbliższych lat Daimler Buses postawi na Mercedes-Benz Intouro z modułem hybrydowym, aby jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa. Podstawowa funkcja Intouro hybrid jest bardzo prosta: W fazach wyhamowywania autobusu przy pomocy układu hamulcowego i silnika dodatkowy silnik elektryczny pracuje jako generator i zamienia energię hamowania na energię elektryczną. Wytworzona w ten sposób energia elektryczna jest magazynowana, będąc odtąd do dyspozycji silnika elektrycznego, który wspomaga silnik spalinowy, zwłaszcza podczas ruszania z miejsca, przyspieszania i podczas pracy na biegu jałowym. Daje to efekt oszczędności sięgającej nawet 5% w ruchu miejskim i podmiejskim. Moduł hybrydowy jest dostępny do wszystkich modeli dwuosiowych dużej rodziny Intouro wyposażonych w automatyczną hydrokinetyczną skrzynię biegów.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Autosan z kolejną umową na elektrobusy dla Częstochowy

Przestrzeń

Autosan z kolejną umową na elektrobusy dla Częstochowy

Witold Urbanowicz 07 czerwca 2022

Radom z jedną ofertą na leasing autobusów

Przestrzeń

Radom z jedną ofertą na leasing autobusów

Witold Urbanowicz 06 czerwca 2022

Lublin: Aż cztery oferty na dostawę autobusu wodorowego

Komunikacja

Lublin: Aż cztery oferty na dostawę autobusu wodorowego

Witold Urbanowicz 06 czerwca 2022

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5