Daimler Buses przeprowadza proces transformacji autobusowej komunikacji miejskiej w kierunku elektromobilności. Mercedes-Benz eCitaro Range Extender z ogniwem paliwowym przejeżdża około 400 km bez doładowywania. Nowa generacja baterii cechuje się dużą wydajnością. Elektromobilność jest odtąd dostępna fabrycznie z jednego źródła, tak jak i dostosowane do niej usługi cyfrowe. Dzięki modułowi hybrydowemu także autobus międzymiastowy Intouro robi pierwszy krok w kierunku e-mobilności.
Mercedes-Benz eCitaro Range Extender: duży zasięg dzięki ogniwom paliwowym
W wersji solo i na średnio wymagającej trasie potrafi pokonać ok. 400 km, z kolei jako autobus przegubowy jego zasięg wynosi ok. 350 km. Mercedes-Benz eCitaro Range Extender zaspokaja również wymagania przewoźników dotyczące dalekiego zasięgu, w związku z czym może w ten sposób bezproblemowo zastąpić autobusy miejskie z silnikami spalinowymi. Podstawą jest tu napęd elektryczny, natomiast ogniwo paliwowe o mocy 60 kW, będące wodorowym generatorem prądu, służy do zwiększenia zasięgu. Ze względu na duży zasięg nie przewiduje się doładowywania baterii na trasie. Ładowanie odbywa się zawsze w zajezdni za pomocą wtyczki. Pierwsze dostawy eCitaro Range Extender zaplanowane są na rok 2023.
Baterie NMC 3: Wysokowydajne baterie o dużej pojemności
Zarówno eCitaro Range Extender, jak i czysto akumulatorowy eCitaro mają przejść na baterie nowej generacji. Są nimi baterie NMC 3 (baterie niklowo-manganowo-kobaltowe trzeciej generacji) o cylindrycznym kształcie z ulepszoną strukturą chemiczną ogniwa i zoptymalizowanym pakietem baterii, które pozwalają uzyskać znaczny wzrost gęstości energii. W autobusie solo eCitaro oznacza to maksymalną pojemność 588 kWh, w autobusie przegubowym nawet 686 kWh. W zwykłych warunkach eksploatacji daje to zasięg 280 km w przypadku autobusu solo i 220 km dla autobusu przegubowego przez cały okres użytkowania baterii. W sprzyjających warunkach zasięg przekracza nawet znacznie 300 km. Tym samym eCitaro spełnia większość wymagań dotyczących dziennego przebiegu autobusów miejskich. Pierwsze dostawy planowane są na koniec 2022 roku.
Elektromobilność „pod klucz” z jednego źródła
eCitaro jest centralnym elementem w procesie elektryfikacji floty autobusów miejskich, jednak swój pełny potencjał może rozwinąć tylko wtedy, gdy jest kompleksowo zintegrowany z całym systemem. Daimler Buses dostarcza więc nie tylko indywidualnie skonfigurowane eCitaro, lecz także infrastrukturę do ładowania, system zarządzania ładowaniem i system zarządzania flotą. Inwestycja realizowana jest opcjonalnie w etapach lub kompleksowo z jednego źródła, łącznie z pracami budowlanymi obejmującymi wykonanie nowego budynku lub przebudowę zajezdni, począwszy od fazy projektowej, poprzez prace stricte budowlane, aż po wykonanie instalacji elektrycznych.
Mercedes-Benz Intouro hybrid: Oszczędności paliwa dzięki modułowi hybrydowemu
Podczas gdy w komunikacji miejskiej nacisk kładziony jest na napęd całkowicie elektryczny, w kursach międzymiastowych najbliższych lat Daimler Buses postawi na Mercedes-Benz Intouro z modułem hybrydowym, aby jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa. Podstawowa funkcja Intouro hybrid jest bardzo prosta: W fazach wyhamowywania autobusu przy pomocy układu hamulcowego i silnika dodatkowy silnik elektryczny pracuje jako generator i zamienia energię hamowania na energię elektryczną. Wytworzona w ten sposób energia elektryczna jest magazynowana, będąc odtąd do dyspozycji silnika elektrycznego, który wspomaga silnik spalinowy, zwłaszcza podczas ruszania z miejsca, przyspieszania i podczas pracy na biegu jałowym. Daje to efekt oszczędności sięgającej nawet 5% w ruchu miejskim i podmiejskim. Moduł hybrydowy jest dostępny do wszystkich modeli dwuosiowych dużej rodziny Intouro wyposażonych w automatyczną hydrokinetyczną skrzynię biegów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.