Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Cztery „gadżeciarskie” elektryczne Solaris Urbino jeżdżą po Berlinie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
01-09-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Oddanie do użytku elektrycznej linii autobusowej, po której cztery bezstykowo ładowane Solarisy Urbino 12 electric wożą mieszkańców Berlina, to duże osiągnięcie podpoznańskiej firmy. Cztery nowoczesne elektryki Solarisa nie trują, są niezwykle wygodne, poza tym związane są z nimi rozmaite nowinki techniczne.

Już dwie trzecie ruchu pasażerskiego obsługiwanego przez przewoźnika Berliner Verkehrsbetriebe odbywa się z wykorzystaniem środków transportu napędzanych elektrycznie. Większość pasażerów porusza się po Berlinie metrem oraz tramwajami, ale również czterema promami wykorzystującymi energię solarną. Dzisiaj do grona tych pojazdów dołączyły autobusy elektryczne Solarisa, które kursują na liczącej 6,1 kilometra linii 204. Prowadzi ona od Berlińskiego Uniwersytetu Technicznego do Dworca Südkreuz. Jej trasa została poprowadzona tak, aby bezemisyjne Solarisy zatrzymujące się m.in. przy Dworcu ZOO, stanowiły wsparcie dla bardzo ważnych punktów przesiadkowych całej metropolii.

W oparciu o sześć instytucji…

– Bardzo się cieszę, że jazdy testowe berlińskich elektrobusów zakończyły się sukcesem. Teraz razem z naszymi znakomitymi partnerami zadbamy o to, aby cztery bezemisyjne Urbino 12 electric pokazały swoje zalety również w regularnym ruchu pasażerskim. Solaris jest rynkowym liderem zmian w obszarze elektromobilności. Oferując innowacyjne rozwiązania, aktywnie wpływa na kształt komunikacji miejskiej przyszłości. Dzisiejszy wyjazd czterech Urbino 12 electric na linię to niezwykle ważny etap tego procesu – powiedział w poniedziałek dr Andreas Strecker, prezes Solaris Bus & Coach S.A.

Berlińskie solarisy to efekt współpracy sześciu instytucji. Cztery Urbino 12 electric wyprodukowane dla tamtejszego przewoźnika BVG, wyposażone są w system szybkiego ładowania indukcyjnego PRIMOVE firmy Bombardier. Dzięki mocy ładowarek, wynoszącej 200 kW, pojazdy potrzebują zaledwie kilku minut na doładowanie baterii. Wykonane przez firmę Bombardier baterie o pojemności 90 kWh umiejscowione są na dachu. Energia uzupełniana jest za pomocą stacji indukcyjnych, zlokalizowanych w obu końcowych punktach linii nr 204. Za napęd oraz osprzęt elektryczny odpowiada firma Vossloh Kiepe, której silnik asynchroniczny o mocy 160 kW gwarantuje dynamiczne przyspieszanie oraz prędkość maksymalną 65 km/h.

Projekt „E-Bus-Berlin” został dofinansowany przez Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Cyfrowej Infrastruktury kwotą 4,1 miliona euro. Projektowi udziela naukowego wsparcia Berliński Uniwersytet Techniczny.

„Gadżeciarski” autobus

Nowinką dla pasażerów jest nie tylko możliwość oglądania na żywo ładowania elektrycznego. Na stronie e–bus.berlin mogą na żywo oglądać gdzie aktualnie, na liczącej 18 przystanków linii znajduje się każdy z czterech elektrobusów. Autobus jest również bardzo wygodny. Mieści 70 pasażerów, z czego aż 33 na miejscach siedzących, a z kolei spośród tych foteli aż 19 jest dostępnych z niskiej podłogi. Kolejną nowinką są zewnętrzne głośniki, dzięki którym kierowca może ostrzec pasażerów na przystanku o zbliżającym się pojeździe.

Solarisy, tak jak pozostałe elektryczne pojazdy przewoźnika, na co chętnie zwraca on uwagę, są zasilane „zielonym prądem”, czyli energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. To o tyle istotne, że często zarzuca się pojazdom elektrycznym, że tak naprawdę trudno je nazwać „ekologicznymi”, bo choć same nie produkują spalin, to zanieczyszczenia produkuje elektrownia, która dostarcza im prąd. BVG podkreśla jednak, że cztery elektryki pozwalają na redukcję emisji CO2 o 260 ton rocznie.




Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5