Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Cyfrowa rewolucja w S-Bahn Stuttgart

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
20-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Pod płaszczykiem zmiany malatury i wystroju wnętrza, pociągi kolei miejskiej S-Bahn Stuttgart przechodzą w zakładach Alstomu pod Berlinem cyfryzację. Ponad dziesięcioletnie składy zostaną wyposażone w najnowsze systemy sterowania ruchem, dzięki czemu będą kursować nawet o połowę częściej, niż dotąd. 

Proces przebudowy sieci kolei miejskiej S-Bahn Stuttgart, która ma znacznie zwiększyć przepustowość i liczbę pasażerów systemu, odbywa się w ramach projektu Deutsche Bahn pod nazwą „Cyfrowe koleje w Niemczech". Jego założeniem są jak najniższe nakłady na kosztowne i wywołujące utrudnienia prace torowe i jak największy nacisk na cyfryzację. 

Upgrade setek pociągów. Będą jeździć prawie same - dużo częściej

W ramach projektu zamówiono - pierwszy w Niemczech - cyfrowy węzeł kolejowy, który do 2025 roku ma zrealizować Thales. Zamówiono też 58 nowych pociągów. Podstawę floty dalej stanowić jednak będą starsze jednostki BR 423 i BR 430, które kursują na trasach S-Bahn Stuttgartu i 118 pojazdów różnych serii kursujących w regionalnej sieci SFBW. Aby cyfrowa kolej była możliwa, wszystkie trzeba wyposażyć w nowoczesne urządzenia. To zadanie powierzono podberlińskiej fabryce Alstomu (wcześniej Bombardiera). w Hennigsdorf pod Berlinem. Francuski producent przed laty w podobny sposób podniósł częstotliwość kursowania pociągów najbardziej obciążonej w Europie linii kolejowej - paryskiego RER A.

Wszystkie pojazdy miejskie i regionalne obsługujące Stuttgart zostaną wyposażone w system sterowania ruchem ERTMS p.2 wraz z systemem autonomicznej jazdy ATO (jazda pod nadzorem maszynisty - poziom 2 autonomii). Dzięki temu znacznie wzrosnąć ma częstotliwość kursowania pociągów bez przebudowy infrastruktury - z trzech do dwóch minut. Oprócz tego wydłużone zostaną okresy międzyprzęglądowe - dzięki wprowadzeniu elementów utrzymania prognostycznego (predictive maintenance), czyli wymiany elementów w momencie wynikającym z realnego zużycia i prognoz analitycznych. 

W rzeczywistości rozszerzonej

To nie wszystkie nowinki technologiczne, bo Alstom pokazał również dziennikarzom zastosowanie technologii rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality) do planowania prac w pociągu. Technik dzięki specjalnym goglom może sprawdzić rozmieszczenie elementów czy instrukcję montażu przebywając realnie w pojeździe. Dzięki takim technologiom czas potrzebny na modernizację jednostek został obniżony z czterech do 1-2 tygodni; ma to niebagatelne znaczenie przy konieczności praktycznie jednoczesnej modernizacji ponad trzystu pociągów; Alstom musi zdążyć z pracami do 2025 roku, kiedy zostanie oddany cyfrowy węzeł kolejowy. 

Oprócz cyfryzacji, składy S-Bahn otrzymają również nową, niebieską malaturę w miejsce dotychczasowej czerwonej oraz nowy wystrój wnętrza. Pasażerowie zyskają także wifi - sieć będzie wykorzystywana również przez transmisji diagnostyki online pociągów. Nie będą natomiast wykonywane prace stricte utrzymaniowe składów (dotyczące układów biegowych itd), które prowadzone są odrębnym trybem. 
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

S-Bahn z Monachium będzie miał nowe pociągi

Komunikacja

S-Bahn z Monachium będzie miał nowe pociągi

Artur Bogdanowicz 05 sierpnia 2023

Szkocja. Autonomiczny autobus trafia do służby z pasażerami

Mobilność

Koleje Niemieckie testują autonomiczne auta

Mobilność

Koleje Niemieckie testują autonomiczne auta

Artur Bogdanowicz 06 marca 2023

Szkocja. Autonomiczny autobus pojedzie na dłuższej trasie

Komunikacja

Długie Impulsy mogą ruszać. Debiut na SKM S1 w poniedziałek

Komunikacja

Zobacz również:

S-Bahn z Monachium będzie miał nowe pociągi

Komunikacja

S-Bahn z Monachium będzie miał nowe pociągi

Artur Bogdanowicz 05 sierpnia 2023

Szkocja. Autonomiczny autobus trafia do służby z pasażerami

Mobilność

Koleje Niemieckie testują autonomiczne auta

Mobilność

Koleje Niemieckie testują autonomiczne auta

Artur Bogdanowicz 06 marca 2023

Szkocja. Autonomiczny autobus pojedzie na dłuższej trasie

Komunikacja

Długie Impulsy mogą ruszać. Debiut na SKM S1 w poniedziałek

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5