Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Centrum Warszawy nie dla busów prywatnych? ZTM zapowiada ustępstwa

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-02-25 13:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Centrum Warszawy nie dla busów prywatnych? ZTM zapowiada ustępstwa
fot. Lukas Varhol, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Od początku 2017 r. prywatni przewoźnicy nie będą mogli korzystać z części przystanków w centrum Warszawy. Krok, który ma służyć uporządkowaniu ruchu, budzi kontrowersje. Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza jednak ustępstw. – Mamy teraz inną sytuację, trzeba temat przedyskutować z ewentualną możliwością dokonania zmian – mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM-u. – Myślę, że wypracujemy taki konsensus, że wszyscy będą zadowoleni – dodaje Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów w warszawskim ZTM-ie.

Od nowego roku prywatni przewoźnicy, obsługujący podmiejskie trasy, nie będą mogli korzystać z określonych przystanków i ulic w centrum Warszawy. Zmiany uchwalono kilka lat temu w ramach odpowiedzi na to, co się działo na głównych ulicach w centrum miasta. – Pod Domami Centrum była wystawa autobusów. Pod dawnym hotelem Forum autobusy stały ogonem niemal na rondzie i nie można było przejechać bądź podjechać autobusem miejskim. Dla nas te autobusy nie są konkurencją. Nie jesteśmy przeciwni komunikacji podmiejskiej, tylko że musi to się odbywać w sposób cywilizowany – mówi Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów ZTM.

Decyzja ta budzi jednak teraz sprzeciwy. – Pojawiają się krytyczne głosy zarówno od przewoźników i mieszkańców. Nie możemy udawać, że problemu nie ma – mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM-u. Jak jednak wspomina, gdy podejmowano taką decyzję w 2011 r. wtedy temat nikogo nie interesował.

ZTM zapowiada ustępstwa. – 1 stycznia zbliża się wielkimi krokami. Na pewno trzeba temat przedyskutować z ewentualną możliwością dokonania zmian i korekt, bo przecież nie ma już takiej liczby prywatnych przewoźników, są to wyspecjalizowane firmy. Mamy inną sytuację – mówi Witek. – Rynek się trochę uporządkował, nie ma już takich problemów jak dawniej. Myślę, że wypracujemy taki konsensus, że wszyscy będą zadowoleni – dodaje Andrzej Franków. Jak jednak zaznacza, konsensus oznacza, że każda ze stron musi ustąpić.

Z czym muszą sobie poradzić prywatni przewoźnicy? – Na pewno sprawy biletowania muszą rozwiązać, by nie było tych długich postojów. Nasz autobus miejski otwiera drzwi na 25 sekund – mówi Franków. – Są miejsca – niekoniecznie pod Domami Centrum – gdzie te autobusy mogłyby na dłużej parkować – dodaje Wiesław Witek.

Raczej nie ma co liczyć na włączenie prywatnych przewoźników w system komunikacji ZTM za pomocą np. wspólnego biletu. – To byłaby dobra forma współpracy, ale to droga numer dwa. Jeśli zmieni się restrykcyjne prawo, to nikt na temat wspólnego biletu rozmawiać z nami nie będzie chciał. Klientem tych przewoźników są najczęściej osoby, które mogą na tym jednym bilecie z domu przyjechać prawie do miejsca pracy – wyjaśnia Wiesław Witek.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Prezes Mobilisu:  Obniżanie jakości kosztowałoby nas zbyt dużo

Prawo & Finanse

Prezes Mobilisu: Obniżanie jakości kosztowałoby nas zbyt dużo

Witold Urbanowicz 22 lutego 2016

Olsztyn pożegnał okejki

Komunikacja

Olsztyn pożegnał okejki

Martyn Janduła 31 stycznia 2016

KTP 2015. Własny przewoźnik to bezpieczeństwo przewozów

Prawo & Finanse

KTP 2015. Własny przewoźnik to bezpieczeństwo przewozów

Witold Urbanowicz 20 października 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5