Białystok rozpisał przetarg na dostawę 15 nowych autobusów przegubowych oraz trzech pojazdów 12-metrowych zasilanych olejem napędowym. To już drugie podejście do nowych pojazdów – w poprzednim postępowaniu nie wystartował żaden producent.
Poprzedni przetarg na zakup nowych autobusów z opcją na kolejne osiem wozów nie przyniósł rozstrzygnięcia. Wpłynęła
jedna oferta na dwie hybrydy, ale w części dotyczącej 18 nowych autobusów na olej napędowy
nie wystartował ani jeden producent.
Białystok postanowił powtórzyć przetarg w części dotyczącej pojazdów na olej napędowy. Przedmiotem nowego postępowania jest nadal dostawa 18 autobusów. Trzy z nich mają to być pojazdy o długości 11,5-12,2 m, a pozostałe 15 – o długości od 17,5 do 18,2 m. Przetarg zawiera opcję w postaci możliwości zwiększenia zamówienia o cztery autobusy jednoczłonowe i cztery pojazdy przegubowe. O zamiarze skorzystania z prawa opcji zamawiający ma powiadomić wykonawcę w ciągu 14 dni od zawarcia umowy. Zamawiający nie opublikował jeszcze specyfikacji zamówienia.
Termin składania ofert mija 1 lutego 2018 r. W przetargu mogą startować wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich trzech dostarczyli co najmniej dwa autobusy jednoczłonowe oraz 10 autobusów przegubowych. Na realizację zamówienia przeznaczono 220 dni.
Miasto zapowiada dalsze zakupy taboru w ramach czterech projektów unijnych. Dzięki temu na ulice Białegostoku do roku 2021 wyjadą w sumie co najmniej 72 nowe, najnowocześniejsze autobusy. Przybliżony łączny koszt to ok. 110 mln zł netto.