Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Autobusy po otwarciu metra na Targówek. Uda się „uwolnić” 20 pojazdów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-08-28 14:48
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. własna / inf. prasowa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Autobusy po otwarciu metra na Targówek. Uda się „uwolnić” 20 pojazdów
mat. UM Warszawa
ZTM Warszawa zaprezentował zmiany, jakie nastąpią w komunikacji autobusowej po otwarciu odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Targówek. Docelowo trasy zmieni kilkanaście linii, ale w momencie uruchomienia metra ruszy jedynie linia 269, która dowiezie pasażerów z Bródna.

W połowie września spodziewane jest wydanie pozwolenia na użytkowanie dla nowego odcinka II linii metra na Targówek. ZTM wreszcie podał trasy autobusów. Głównym celem jest zapewnienie dogodnego dojazdu do metra przy utrzymaniu wielu bezpośrednich połączeń z centrum Pragi i Śródmieścia.

Przedstawienie docelowych zmian poprzedziły konsultacje społeczne, w wyniku których część pierwotnych planów uległa korekcie. – W kwietniu zaczęliśmy całą operację przygotowywana zmian w układzie komunikacji. W momencie uruchomienia metra ruszy dodatkowa linia 269 z Bródna Podgrodzia. Wszystkie inne zmiany będziemy wdrażać sukcesywnie, nie od razu w momencie uruchomienia nowych stacji – mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM Warszawa. 

Linie „mareckie” dojadą do stacji Trocka, ale część zmian może być wdrożona później. – Biorąc pod uwagę obecne natężenie ruchu na ulicy Trockiej, zwłaszcza w szczycie popołudniowym, podjęliśmy starania związane ze zmianą organizacji ruchu. Projekt mamy już zatwierdzony. Wytyczymy dwa pasy do skrętu w lewo z Trockiej w Radzymińską. Zmienimy też programy sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu i na sąsiednich. Dzięki temu zwiększamy przepustowość na Trockiej. Te prace są mocno zaawansowane, ale może się zdarzyć, że wdrożymy te zmiany nieco później. Nie chcemy pasażerów kierować w zator – mówi Paweł Mudant z warszawskiego ZTM-u.

– Bilans wskazuje, że dzięki tym zmianom będziemy mogli skierować ok. 20 pojazdów w inne obszary miasta i aglomeracji. Mając do dyspozycji tak genialny środek transportu, jakim jest metro, oczywiste jest, że oszczędności w innych środkach transportu są niezbędne – także z punktu widzenia gospodarskiego – mówi Witek.

Linia 120:
Autobusy linii 120 dojadą do stacji metra Trocka, zapewniając połączenie z II linią metra mieszkańcom wielu osiedli wschodniej Białołęki. Z ulicy Trockiej pojadą dalej – trasą zmienioną – ale tak jak dotychczas, do ulicy Targowej i Dworca Wschodniego. Trasa z pominięciem ul. Malborskiej, Oknickiej i Lewandów skróci dojazd do metra m.in. mieszkańcom Olesina i Kobiałki.

Przebieg trasy:
OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Zdziarska – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA – Pratulińska – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. Solidarności – Dw. Wileński – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Autobusy linii 120 na trasie podstawowej tak jak dzisiaj kursować będą co 20 minut przez cały tydzień.

Kursy skrócone linii 120 zostaną połączone z linią 256 na trasie: ZAUŁEK-SZKOŁA – PKP ZACISZE-WILNO.

Linia 156:
Trasa oraz częstotliwość kursowania linii 156 nie zmieni się.

Przebieg trasy:
METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota-Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Kołowa – Handlowa – Gorzykowska – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Rybieńska – Zabraniecka – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Linia 256:
Połączenie ze skróconymi kursami linii 120 w jedną linię 256 poprawi połączenie osiedla Wilno z Targówkiem Mieszkaniowym i wschodnim Bródnem. Wraz z linią 120 linia 256 zapewni dojazd do metra mieszkańcom osiedli z okolic północnego odcinka ul. Głębockiej co 10 minut przez cały tydzień.

Przebieg trasy:
ZAUŁEK-SZKOŁA – Zaułek – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA – Trocka – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Swojska – Wierna – PKP ZACISZE-WILNO.

Autobusy linii 256 kursować będą przez cały tydzień co 20 minut.

Linia 160:
Trasa linii zostanie wydłużona na Białołękę Wschodnią aby połączyć ten obszar Warszawy z Trasą W-Z i Śródmieściem po zmodyfikowaniu trasy linii 527.

Przebieg trasy:
DW. CENTRALNY – Emilii Plater – Świętokrzyska – (powrót: al. Jana Pawła II – tunel pod al. Jana Pawła II – jezdnia płn. Dw. Centralnego) – al. Jana Pawła II – al. Solidarności – most Śląsko–Dąbrowski – al. Solidarności – Dw. Wileński – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – METRO TARGÓWEK MIESZKANIOWY – M. Ossowskiego – Handlowa – Pratulińska – METRO TROCKA – Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – Głębocka – Jesiennych Liści – Skarbka z Gór – L. Berensona – Głębocka – GRODZISK.

Autobusy linii 160 kursować będą co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza szczytem i w święto.

Linia 162:
Autobusy linii 162 nie będą jeździły na części trasy, która pokrywa się z metrem i dojadą do pętli Pl. Hallera, poprawiając połączenie Pl. Hallera – Dw. Wileński.

Przebieg trasy:
EC SIEKIERKI – Augustówka – R. Statkowskiego – Gołkowska – Powsińska – Czerniakowska – Szwoleżerów – Myśliwiecka – Rozbrat – L. Kruczkowskiego – Tamka – most Świętokrzyski (powrót: most Świętokrzyski – Zajęcza – Topiel – L. Kruczkowskiego) – Wybrzeże Szczecińskie – S. Okrzei (powrót ks. I. Kłopotowskiego) – Targowa – Ratuszowa – Dąbrowszczaków – PL. HALLERA (powrót: Dąbrowszczaków – Inżynierska – Wileńska – Targowa).

Będą dodatkowe kursy skrócone linii 162 na trasie CHEŁMSKA – PL. HALLERA.

Częstotliwość kursowania linii 162 nie zmieni się.

Linia 169:
Trasa linii nie zmieni się.

Autobusy linii 169 kursować będą przez cały tydzień co 20 minut.

Linia 170:
Trasa oraz częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 212:
Dojazd do stacji metra Trocka z ulic: Gilarskiej, Samarytanka i Z. Jórskiego zapewnią autobusy linii 212 na nowej dłuższej trasie. Linia ta zastąpi linię 120 w relacji Zacisze – wschodnie Bródno – CH Targówek.

Przebieg trasy:
CH TARGÓWEK – Głębocka – św. Wincentego – Gilarska – Samarytanka – Z. Jórskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA – Pratulińska – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego – 11 Listopada – Namysłowska (powrót: Namysłowska – S. Starzyńskiego) – K. Szymanowskiego – PL. HALLERA.

Autobusy linii 212 kursować będą co 12 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza szczytem i w święto.

Linia 227:
Linia 227 zostanie zastąpiona przez metro oraz linię 269.

Linia 262:
Linia ta na nowej trasie zapewni połączenie południowej i wschodniej części Zacisza ze stacją metra.

Przebieg trasy:
METRO TROCKA – Trocka – Pratulińska – Władysława Łokietka – Krośniewicka – Kościeliska – Radzymińska – Tużycka (powrót: Tarnogórska – Kościeliska) – Potulicka – Łodygowa – LEWINÓW.

Autobusy linii 262 kursować będą co 12 minut w godzinach szczytu oraz co 15 minut poza szczytem i w święto.

Uruchomienie linii na tej trasie będzie możliwe po otwarciu północnego odcinka ul. Pratulińskiej, gdzie obecnie budowane są otwory technologiczne do wydobycia tarcz drążących tunele metra na osiedle Bródno, oraz po wybudowaniu dla tej linii nowych przystanków przez Urząd Dzielnicy Targówek.

Linia 269:
Nowa linia dowozowa do metra z Bródna. Najbliższą stacją metra, do której dojadą, będzie Targówek Mieszkaniowy. W drodze powrotnej przesiadka z metra do linii 269 będzie zapewniona na stacji Trocka a także na stacji Targówek Mieszkaniowy.

Przebieg trasy:
BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Kołowa – M. Ossowskiego – METRO TARGÓWEK MIESZKANIOWY – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Handlowa – Pratulińska – METRO TROCKA – Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE.

Autobusy linii 269 kursować będą co 10 minut przez cały tydzień.

Linia 327:
W dojeździe ze wschodniego Bródna do metra linia zostanie zastąpiona przez linie 120, 160, 212, 256 i 527 z przesiadką do drugiej linii metra.

Linia 345:
Autobusy linii 345 jadące z Ząbek pojadą do najbliższej stacji metra.

Przebieg trasy:
ZĄBKI /MACZKA/ – Gajowa – Kosynierów – gen. S. Maczka – Powstańców – J. Piłsudskiego – Warszawska – Warszawa: Łodygowa – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.

Autobusy linii 345 kursować będą częściej w godzinach szczytu - co 15 minut. Częstotliwość kursowania poza szczytem nie zmieni się.

Linia 412:
Przebieg trasy:
GRODZISK – Głębocka – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka – Toruńska – Marki: al. Armii Krajowej – al. marsz. J. Piłsudskiego – Warszawa: Radzymińska – al. Solidarności – Dw. Wileński – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Autobusy linii 412 kursować będą co 20 minut w godzinach szczytu.

Linia 512:
Trasa linii 512 zostanie wydłużona do Dworca Wschodniego.

Przebieg trasy:
GILARSKA – Gilarska – Rolanda – Codzienna – Młodzieńcza – Radzymińska – al. Solidarności – Dw. Wileński – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Częstotliwość kursowania linii 512 nie zmieni się.

Linia 517:
Zmieni się trasa linii 517. Podziemna kolej przejmie obsługę połączenia pomiędzy Targówkiem Mieszkaniowym a Śródmieściem. Dlatego autobusy tej linii będą jeździły na krótszej trasie, co pozwoli na lepszą regularność jej kursowania.

Przebieg trasy:
URSUS-NIEDŻWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Warszawska – Władysława Jagiełły – Lalki – Cierlicka – T. Kościuszki – M. Spisaka – Kompanii AK „Kordian” – K. Pużaka – W. Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Kleszczowa – Łopuszańska – Al. Jerozolimskie – ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” – Kopińska – Grójecka – pl. A. Zawiszy – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – Świętokrzyska – Marszałkowska – CENTRUM (powrót: Marszałkowska – Al. Jerozolimskie).

Częstotliwość kursowania linii 517 nie zmieni się.

Linia 527:

Linia zmieni się w linię dowozową ze wschodniej Białołęki do metra o wysokiej częstotliwości kursowania. Najbliższą stacją metra, do której autobusy linii 527 (i linii 160) dowiozą pasażerów z osiedla Derby, będzie stacja Trocka. W przeciwnym kierunku przesiadka z metra do linii 527 (i linii 160) będzie na stacji Targówek Mieszkaniowy. Połączenie na Trasę W-Z i do Śródmieścia zapewni linia 160.

Przebieg trasy:
GRODZISK – Głębocka – L. Berensona – Skarbka z Gór – Jesiennych Liści – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA – Pratulińska – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – METRO TARGÓWEK MIESZKANIOWY (powrót: M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego …).

Autobusy linii 527 kursować będą co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza szczytem i w święto. Wraz z linią 160 linia 527 zapewni dojazd mieszkańcom osiedla Derby do metra co 5 minut w godzinach szczytu i co 10 w pozostałych porach.

Linia E-7:
Linia będzie połączona z linią 412 na zmienionej trasie. Autobusy 412 połączą Lewandów, ul. Oknicką, Głębocką z Dworcami Wileńskim i Wschodnim.

Linie 140, 340 i 738:
Autobusy linii 140, 340, 738 jadące od strony Marek będą kończyły trasy przy stacji metra Trocka. Pasażerowie podróżujący w kierunku dworców Wileńskiego i Wschodniego będą mieli możliwość przesiadki w ciągu ul. Radzymińskiej do często kursujących linii 412 i 512.

Przebieg tras:
RADZYMIN / CZARNA STRUGA / PUSTELNIK – al. marsz. J. Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.

Autobusy linii 140 kursować będą co 10 minut w godzinach szczytu, co 30 minut poza szczytem i co 30 minut w święto.

Autobusy linii 340 kursować będą w dni powszednie co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 30 minut poza szczytem.

Autobusy linii 738 kursować będą co 20 minut w godzinach szczytu, co 30 minut poza szczytem i co 30 minut w święto.

Autobusy na wspólnym odcinku trasy PUSTELNIK – METRO TROCKA będą pojawiać się na przystankach co 5 minut w godzinach szczytu, co 10 minut poza szczytem i co 15 minut w święto.

Linie 227, 327 i E-7 zostaną zlikwidowane.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Do karty miejskiej można sobie zrobić selfie

Komunikacja

Warszawa. Do karty miejskiej można sobie zrobić selfie

jd/inf. pras. 28 sierpnia 2019

Łomianki. Elektrobusy nie tylko do centrum Warszawy

Komunikacja

Łomianki. Elektrobusy nie tylko do centrum Warszawy

Jakub Dybalski 08 lipca 2019

Niebawem gazowe autobusy Arrivy na ulicach Warszawy

Komunikacja

Niebawem gazowe autobusy Arrivy na ulicach Warszawy

Witold Urbanowicz 05 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5