Partnerzy serwisu:
Mobilność

Zugspitze z rekordową koleją linową

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2017-12-24 07:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa ABB

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zugspitze z rekordową koleją linową
fot. arch. Bayerische Zugspitzbahn Bergbahn AG
Na najwyższej górze w Niemczech została uruchomiona kolej linowa bijąca szereg rekordów. Najwyższa podpora, największa różnica wysokości i rekord długości. Przede wszystkim jednak nowe kabiny mogą przewozić trzy razy więcej pasażerów.

Długie kolejki osób czekających na wjazd na najwyższą górę w Niemczech to już prawdopodobnie przeszłość. I nie jest to jedyne osiągnięcie nowego systemu kolei linowej, która została w czwartek 21 grudnia oddana do użytku, a która może przewieźć do 580 pasażerów na godzinę na szczyt najwyższej góry w Niemczech w Bawarskich Alpach.

Ta kolejka linowa z podwieszanymi kabinami jest rekordowa pod trzema względami: jej stalowa wieża o wysokości 127 metrów jest najwyższą na świecie; największa jest również różnica poziomów, która wynosi 1950 metrów, a trasa od podstawy góry do szczytu wynosząca 3213 metrów wyznaczyła rekord długości.

Nowy system zastąpił istniejącą od 50 lat kolejkę linową Eibsee. Będzie mógł przewozić blisko trzy razy więcej pasażerów na godzinę, co pomoże skrócić oczekiwanie na wjazd.

Operator Bayerische Zugspitzbahn Bergbahn AG uruchomił tę bijącą rekordy kolejkę linową dzięki całej gamie innowacyjnych technologii dostarczonych przez ABB, która ma duże doświadczenie w rozwiązywaniu transportowych wyzwań w Alpach. – Większość kolejek linowych oraz wyciągów krzesełkowych w Szwajcarii jest napędzanych przez silniki i napędy produkcji ABB – mówi Hans-Georg Krabbe, przewodniczący rady nadzorczej ABB w Niemczech. – Mamy wyjątkową satysfakcję, że bierzemy udział w tak niezwykłym projekcie również tu, w Niemczech – dodał Krabbe.

Dwusilnikowa konstrukcja o dużej mocy

Oczekiwania operatora kolejki jeśli chodzi o prostotę obsługi oraz poziom dostępności, były dużym wyzwaniem, zwłaszcza, że system ma pracować 365 dni w roku bez względu na wiatr i pogodę. W takim otoczeniu bezpieczny i wygodny transport odbywający się na dużej wysokości zależy od perfekcyjnego współgrania silników, napędów i innych mechanizmów.

Przemieszczanie gondoli na tak dużą odległość przy nachyleniu do 104% (około 46 stopni) i prędkości 10,6 m/s wymaga znacznej mocy, którą dostarczają dwa trójfazowe silniki prądu zmiennego 800 kW produkcji ABB, umieszczone w dolnej stacji kolejki.

Alpejskie dziedzictwo ABB


Realizując projekty od końca XIX wieku, ABB zdobyło solidną reputację dostawcy bezpiecznych, niezawodnych i efektywnych energetycznie systemów transportowych dla regionu alpejskiego.

W przypadku słynnej 9-kilometrowej kolei zębatej Jungfrau, która została uruchomiona w 1912 roku, ABB była odpowiedzialna za jej elektryfikację, dzięki czemu połączenie mogło zostać w ogóle uruchomione. Dzisiaj technologie ABB nadal są odpowiedzialne za to, aby Jungfrau Railway przewoziło bezpiecznie ponad 1 mln pasażerów rocznie, nawet podczas ciężkich opadów śniegu, do najwyżej położonej w Europie stacji kolejowej Jungfraujoch (3454 m n.p.m.).

W ostatnim czasie oddano do eksploatacji najbardziej stromą na świecie kolejkę linowo-szynową w Stoos w szwajcarskich Alpach o długości 1,7 km. Jej dwa wagony o pojemności 136 pasażerów napędzane są wysokosprawnymi silnikami elektrycznymi zaprojektowanymi i wyprodukowanymi przez ABB, która dostarczyła też inne kluczowe podzespoły systemu.

– Obecnie w znacznym stopniu koncentrujemy się na poprawie efektywności energetycznej – mówi Ueli Spinner, dyrektor ds. sprzedaży, kluczowych klientów i serwisu ABB w Szwajcarii. – Jednak również tam, gdzie w grę wchodzi wsparcie, obsługa i konserwacja oraz serwis, stajemy się preferowanym dostawcą dla operatorów kolei linowych.



Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kowno: Najstarszy funikular na Litwie

Komunikacja

Kowno: Najstarszy funikular na Litwie

Kasper Fiszer 12 lutego 2017

Czy w Polsce może rozpowszechnić się kolej gondolowa?

Mobilność

Czy w Polsce może rozpowszechnić się kolej gondolowa?

Leonard Dolecki 23 listopada 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS