Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Zgierz wciąż nie wybrał przewoźnika

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-03-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Zgierz wciąż nie wybrał przewoźnika
fot. Kasper FiszerZgierz
Choć od otwarcia ofert w ogłoszonym przez Miejskie Usługi Komunikacyjne przetargu minęło już półtora miesiąca, wciąż nie wiadomo, kto otrzyma spore zamówienie. Stawka jest wysoka – ok. 100 mln zł brutto za dziesięcioletnią obsługę.

Ogłoszony na początku roku przetarg na obsługę zgierskiej komunikacji miejskiej to jedno z budzących najwięcej emocji zamówień sektora transportu zbiorowego w regionie łódzkim. Miasto Zgierz jest jedynie współwłaścicielem – i to z mniejszościowym pakietem udziałów – dotychczasowego przewoźnika, spółki Markab. Przewozi ona zgierzan na mocy umowy zawartej w trybie bezprzetargowym przed dwudziestu laty.

Zgodnie z nowymi przepisami Miejskie Usługi Komunikacyjne musiały więc wybrać nowy podmiot obsługujący transport zbiorowy. Postępowanie ma szanse zmienić wart ok. 10 mln zł rocznie zgierski rynek, więc – choć swoje oferty złożyły tylko dwa przedsiębiorstwa – budziło od początku spore zainteresowanie obserwatorów. W związku z wieloma wątpliwościami oferentów konieczne było przesunięcie terminu składania ofert o dwa tygodnie. Teraz opóźnia się wyłonienie zwycięzcy – choć koperty otwarto już 18 lutego, Miejskie Usługi Komunikacyjne – miejski organizator – wciąż nie podjęły ostatecznej decyzji.

Tańszy okaże się zwycięzcą?

Zdecydowanie tańszą niż dotychczasowy przewoźnik ofertę złożyła prywatna firma Kris-Tour abc sp. z o.o. z Lodzi. Jej propozycja była na tyle korzystna, że nie wszyscy potrafili utrzymać nerwy na wodzy, ale jej właściciel jeszcze przez jakiś czas nie będzie mógł być pewny zwycięstwa. – Postępowanie nie zostało jeszcze zakończone. Oferty poddawane są wciąż starannej weryfikacji – mówi Paweł Marczewski, starszy referent ds. obsługi prawnej w MUK. – Zakończenie postępowania jest prawdopodobnie kwestią najbliższych tygodni – dodaje.

Kris-Tour liczy na dotację 4,85 zł do każdego wozokilometra. – ZPK Markab zaproponował natomiast cenę jednostkową na poziomie 6,48 zł za wzkm – informuje Paweł Marczewski. Cena jest głównym kryterium wyboru wykonawcy, więc wydaje się, że jeśli urzędnicy nie znajdą błędów formalnych w ofercie łodzian, prywatne przedsiębiorstwo przetarg wygra. Jeśli tak się stanie, będzie to największe zamówienie w historii przedsiębiorstwa.

Autokary, hipermarkety i... sieć linii miejskich?

Nie oznacza to jednak, że prywatnemu przewoźnikowi brak doświadczenia. Na rynku transportu autobusowego w regionie łódzkim Kris-Tour jest znany od 1997 roku. Dotychczas specjalizował się przede wszystkim w wynajmie autokarów i w obsłudze linii bezpłatnych na zlecenie hipermarketów. Obsługiwał większość łódzkich centrów handlowych – do dziś kursuje na trasach do czterech z nich, w tym do największego w Polsce obiektu tego typu – Manufaktury. Autobusy KT jeździły też w oddziałach firmy w Poznaniu i Warszawie. Od 2010 roku przewoźnik obsługuje też połączenia do częstochowskiego Tesco.

Od trzech lat firma kursuje też na przejętych od PKS Łódź liniach uruchamianych na zlecenie podłódzkiej gminy Andrespol. Co ciekawe, w 2008 roku zdarzyło się, że Kris-Tour obsługiwał trasę funkcjonującą w ramach sieci zgierskiego MUK. Spółka obsłużyła wtedy na zlecenie Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej – dziś w stanie likwidacji – komunikację zastępczą za zawieszoną na kilka dni linię tramwajową 46 z Łodzi do Ozorkowa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków z jedną ofertą na przewozy autobusowe

Komunikacja

Kraków z jedną ofertą na przewozy autobusowe

Witold Urbanowicz 21 sierpnia 2023

Tczew z ofertami na obsługę komunikacji

Komunikacja

Tczew z ofertami na obsługę komunikacji

Witold Urbanowicz 20 czerwca 2023

Warszawa: Mobilis za drogi. Co z kontynuacją umowy?

Komunikacja

Warszawa: Mobilis za drogi. Co z kontynuacją umowy?

Witold Urbanowicz 13 czerwca 2023

ZTM Warszawa z ofertami na operatora z używanymi autobusami

Komunikacja

Łódź: Plus Tour na linii miejskiej. Co z Kris Tourem?

Komunikacja

Zobacz również:

Kraków z jedną ofertą na przewozy autobusowe

Komunikacja

Kraków z jedną ofertą na przewozy autobusowe

Witold Urbanowicz 21 sierpnia 2023

Tczew z ofertami na obsługę komunikacji

Komunikacja

Tczew z ofertami na obsługę komunikacji

Witold Urbanowicz 20 czerwca 2023

Warszawa: Mobilis za drogi. Co z kontynuacją umowy?

Komunikacja

Warszawa: Mobilis za drogi. Co z kontynuacją umowy?

Witold Urbanowicz 13 czerwca 2023

ZTM Warszawa z ofertami na operatora z używanymi autobusami

Komunikacja

Łódź: Plus Tour na linii miejskiej. Co z Kris Tourem?

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5